Koiratietäjät: Onko siitä haittaa koiran kehitykselle jos nuori koiraherra "puksii" siis "rynkyttää" iltapuhteikseen lelunalleaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 21:41

On sulla iltaohjelmaa koiran järjestämänä,kaikkea ne nelijalkaiset keksii B-) ,tosiaan luulisin olevan alistamista,mites muiden koirien suhteen,varmasti menee aikanaan ohi,ei kait ne koko ikäänsä jaksa lelunallea rynkyttää :-).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 20:56

kuuluu koiran kehitykseen, sitä tekevät tyttö- ja poikakoirat,
taannoin sitä kysyin eläinlääkäriltä,
ja ei mitään syytä huoleen, sanoi eläinlääkäri.
haluaa joko osoittaa rakkauttaan tai sitten yrittää alistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 21:48

Meidän poikakoirilla ja tytöiillökin on ollut aina joku "tyttötyyny" tai riepu tai viltti. Jos ei ole annettu omaa, niin ne vaikka varastavat jonkun viltin. Sellaista se on, koiranelämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 22:18

Ei luultavammin, eiköhän se ole normaali luonto mikä pistää peräpään lihakset liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 23:09

Ei ole haittaa, kaikki koirat tekevät näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 04:05

^ Mä taas tiedän yhden ainoan koiran, joka tekee niin. Se oli oikea testosteronihirviö ja erittäin dominoiva uros.

Eipä sitä siitä kieltääkään voi, luontoaan se toteuttaa, mutta kannattaa seurailla, että miten vahva sukupuolivietti ja muutenkin testosteronin määrä sille iän myötä tulee. Siinä vaiheessa, kun/jos se tekee sitä ihmiselle, se on alistamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 06:32

Meillä oli tuota samaa ongelmaa aikoinaan ja juttelin eläinlääkärin kanssa siitä(itsellä ollut aiemmin viisi koiraa,joista yksikään ei näin ole tehnyt) Eläinlääkäri sanoi,että jos ei se tee sitä ihmisille tai muille koirille niin anna hääriä sen lelunallen kanssa ,kyllä se ohi menee ja niin siinä kävin,en ollut huomaavinanikaan kyseistä puuhaa ja homma loppui aikanaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 06:57

Veljeni tyttökoira temputteli toisinaan, ja pesää rakensi monesti, tuli niitä valeraskauksia, ei se temputtelu koiraa pilannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 07:26

Kaikkihan ne rynkyttävät ja puksivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 16:46

Normaalia toimintaa.Tekeehän ne ihmisetkin.