Pulut kujersivat mökin pihassa tuijassa. Pitääkö niitä nyt sietää koko kesä? Eikö ne tajua pysyä kaupungissa, miksi maalle?

Avainsanat: pulut maalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 21:09

Onkosta ne varmasti puluja, ettei vaan näit ihka ihanii sepelkyyhkyjä, ne tykkää olla maalla (kin) eivätkä sen ihmeemmin häiritte koko päivää kujerruksellaan...annahan "luontokuvaus" näist tipusist:)

Lähteet:
oma piha

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 19:19

taitaa puluillakin olla kevätmenot meneillään.
käy säikyttelemässä lintuja, tai laita jotain kiiluvia paperisuikaleita tuijan oksille.
esim. vaikkapa kahvipaketista leikattuja tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 19:33

Älä ainakaan ala ruokkimaan niitä, jospa ymmärtäisivät lähteä muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 19:51

Asun maaseutukaupungissa ja usein kuulen ulos lähtiessäni pulun kujerrusta.
En ole kyllä niitä nähnyt, jospa ne ovat huomanneet, että maaseudun olot rauhoittavat niitä.
eihän se pulun jätös kiva ole kenenkään berberiillä ulos lähtiessä, mutta kyllä ne ovat joskus hyvin syöneen näköisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:04

Kysyn vaan, onko lintujen läsnäolo jotenkin häiritsevää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:20

Mikä niissä puluissa on vikana? Eikö ne saisi puussa istua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:39

Ei minua ainakaan häiritsisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 22:02

Eihän kaupunki ole luonnollinen eläinten paikka vaan luonto. Kaupungissa on helppoa ruokaa. Mökiln alueelta on linnut vähentyneet. Tulkoon vaikka puluja kun sorsatkaan ei ole tekemässä guanoa laiturille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 22:14

Ei ne varmasti siellä kauaa viihdy. Ole kärsivällinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 23:12

Jospa he palaavat pikaisesti sinne mistä ovat tuijaasi eksyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 07:30

Uskoisin niiden menevän jonnekin muualle kesäänsä viettämään mikäli vaan et erehdy niitä syöttämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 08:19

Ostappa lentoasennossa oleva muovinen haukka. Pistä johonkin riippumaan, niin kyllä pulut kaikkoavat. Sama tilanne marjapensaiden ja mansikan kanssa. Lähelle vaan, niin linnut jättävät rauhaan. Testattu on ja toimii!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:13

Tervemenoa vaan maalle, kaupungissa niitä on ihan tarpeeksi. On myös "pulumummoja" jotka syöttävät niitä ja kanta sen lisääntyy. Lintujen ruokinta puistoissa, useimmissa ainakin, on yksityishenkilöiden taholta kielletty mutta mummoilla on omat säännöt.
Läheisessä puistossamme on lintumummon avuksi tullut aika ja ikä, ei enää kykene tramppaamaan ruokimassa entiseen tahtiin, myös virkavalta kytketiin asiaa hoitamaan. Pulut ovat silminnähden vähentyneet viime aikoina.
Pulut levittävät myös kuumetauteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:14

Metän keskellä sanotaan kyyhkysii.... Ei kai ne siinä viihdy, jos ei oo syömistä saatavilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 16:52

Harvoin kaupunki pulu maaseudulle tulee.Mutta Sepelkyyhkyt ja Uuttukyyhkyt kylläkin.Jälkimmäinen pesii jopa pöntöönkin.Meillä on täällä Sepelkyyhky pariskunta.Ne niin kauniisti huu huu hu- huu.laulaa.On arkoja lintuja.Kaunis muuttolintu.