Joku kasvatti sitä karakallapapua viime kesänä. Millaisessa astiassa? Laitetaanko tukikepit?Yksi taimiko per ruukku?

Taimeni ovat sen verran pitkiä, että aion laittaa niitä sinkkisankoihin, mutta kuinka nyt istutan ne?

Lisätty: 05.05.2010 - 16:28

Luin netistä kyllä jo varmaan kaiken karakallapavusta, mutta napsulaisilta olisin halunnut lisävahvistusta.

Lisätty: 05.05.2010 - 20:18

Kaunis kiitos Idalle. Saa nähdä miten käy, mutta jos kukkisi niin taatusti laitan kuvan siitä ihmeestä. Pasuunakukatkin ovat hyvällä alulla.

Avainsanat: karakallapapu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 18:38

Hep - tunnustan. Sille olisi kaikkein parasta että saisi olla mahdollisimman samassa paikassa. Eli ihan oma kukkalaatikko missä se saisi kasvaa kaikessa rauhassa. Itse laitoin isoon ruukkuun johon laitoin tukiristikon. Kauniisti kasvoi, mutta ei vielä kukkinut. Syksyllä leikkasin sen alas ja vein kellariin. Äsken kannoin sen tuolta kellarista - hengettömänä - kasvitarhaan. Harmittaa, on niin näyttävän näköinen kasvi kunhan sen saa kasvamaan ja kukkimaan. Toivotan onnea karakallapapusi kanssa. Laitahan kuvaa tulemaan kun saat sen kukkimaan.

Lisätty: 07.05.2010 - 22:21

Selailin kyssäreitä ja vasta nyt huomasin tuon kappalemäärän. Minulla oli vain yksi, mutta suosittelen että laitat pari kolme, tulee näyttävämpi. Minun on edelleenkin hengetön. Ehkä sai syksyllä kylmää, ota sinä ajoissa talvehtimaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos Ida ja Palisanteri. Minulla OLI 15 karakallaa, mutta jäljelle jäi vain 2 taimea. Muut olivat liian hentoisia elikä taimetuspaikkani keittiön työpöydällä ei ollutkaan tarpeeksi valoisa. Taimet kasvattivat hontelon, pitkän varren ja koulittaessa isompaan astiaan ne särkyivät. Nyt koetan varjella noita kahta. laitoin ne vierekkäin sinkkisankoon ja olen pitänyt ulkoeteisessä ja välillä vähän ulkonakin ennen lopullista siirtoa ulos, Onnelan seinustalle. Nyt vain toivotaan ja hoidellaan ne kukkuviksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 15:48

täällä keskustelua karakallapavusta ( mulla vain ruusupapuja)
puutarha.net/index.asp?s=/ke...mp;index=1
puutarha.net/index.asp?s=/ke...mp;index=2