Voiko laihan marjahyytelön hyytelöittää uudestaan?

Se on ollut pakastimessa, voiko sen keittää uudestaan ja lisätä hyytelöimisainetta, onko kukaan kokeillut?

Avainsanat: marjahyytelö hyytelöittäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 12:03

marttaliiton sivuilla oli:
keitä se uudelleen ja lisää joukkoon apteekista saatavaa pektiiniä tai hyytelöimisainetta.

en ole kokeillut.
mitähän ainetta käytit ennen pakastamista, kokeile samalla aineella uudelleenkeittämisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 11:11

Pakastaminen on ehkä löysyttänyt marjahyytelösi,en tiedä voiko sen keittää ja hyydyttää uudestaan .Voithan sitä kokeilla ensin pienellä määrällä.Minä en ole tehnyt hyytelöä,kun yhdenkerran puolukoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 12:52

Miksi yleensä olet marjahyytelöä pakastanut?, sokeroituasi hyytelön sehän säilyy . Kirjoita joskus minkä makuista on hyytelö 2 kertaan hyytelöitynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 13:34

Hyytelöitä ei ola fiksua pakastaa ja miksi tarvitsisi? Pakastaminen on aiheutattanut tilanteen eli kun hyytelö sulaa, siihen tulee nestettä. Voit laittaa siihen hyytelöimisainetta ja siten "uusit" hyytelön.
olet kait käyttänyt hyytelösokeria vai mitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 13:46

koklaa hyytelösokeria on joka kaupassa sokruhyllys myynnis kait .. sillä myöskin olen säilönyt , jot en ole käyttänyt pakastinata laisinkaan.. mut tuskin siit haittaa tulee , kun teet niinkuin ohjees sanotaan.. onnea hyytelöintiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:21

Kyllä uskoisin että voi keittää uudelleen ja lisätä hyytelöimisainetta...ainahan kannattaa kokeilla..