Milloin suomessa sattui ensimmäinen Hornet lentokoneiden onnettomuus? Missä se tapahtui.

Avainsanat: ensimmäinen suomessa sattunut hornet lentokoneiden onnettomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 14:10

Lappajärvellä v. 2001.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 23:04

8. marraskuuta 2001

kahden koneen törmäys ilmassa Lappajärvellä, jolloin toinen koneista putosi ja romuuntui

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 23:05

Aikaa siitä on paljon ja veikkaan sen tapahtuneen jossain melko pohjoisessa suomessa.Olisiko ne suohon pudonneet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 08:26

Näin lunttasin wikiä apuna käyttäen:
yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/...84321.html

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 09:50

en muista tästä tapauksesta vuotta , mutta liekö jotain kymmenisenvuotta noin.. ja tämä juttu on tosi .. oltiin nimittäin laskettelemassa Tahkovuorella ja siinä keskellä rinnettä on sellainen laavu mis voi sit grillailla eväitään .. siellä isännät eli veljeni ja mieheni grillaili minä ja kälyni istuskeltiin ulkona ja sanoin hänelle , kun hornetti lensi niin alhaalta , et sen koneen alaosa eli maha otti melkein puihin kiinni .. niin .. sanoinkin kälylleni , et lyön vaikka vetoa , toi kone on tippunut maahan ennen kuin me olemme rinteen alas laskeneet ja niinhän siinä käväkin.. onni onnettumuudessa kuski oli hypännyt istuimellaan nja säilyi hengissä .. siinä oli kaks hornettia leikkineet ja yhteen jotenkin sit törmänneet tai toisiaan hipaiseet .... en nyt muista mittee ton toisen koneen kävi ..

Lähteet:
oma kokemus oma näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 15:17

Kyllä Wiki tietää on kysyttävä Wikiltä.
fi.wikipedia.org/wiki/F/A-18...t_Suomessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:08

Jos kysyisi kuinka monta onnettomuutta niille koneille on sattunut olisi oikean vastauksen antaminen miltei mahdotonta kun joka kuukausi on jotain ongelmia. Kaikkia ei edes kerrota julkisuuteen.