Elintarvikealankuuden päivän lakko alkaa. Aiotko vai oletko jo hamstrannut sen vuoksi ruokaa?

Avainsanat: ruuan hamstraus lakko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 19:19

en ole, jos rupee eväät loppumaan jauhetaan sitten vaikka pastaa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 19:24

Aion hamstrata,kun leivät just loppu niin kipinkapin kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:35

En aio hamstrata. Tuskin säilykkeet kuudessa päivässä kaupastakaan loppuvat, monissa tuotteissa on pitkät päiväykset, esimerkiksi juustoissa. Toivottavasti jokunen löytyy vielä kaupankin hyllystä sen jälkeen kun oma jääkaappi ja pakastin tyhjenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:43

En ole hamstrannut enkä aio vieläkään, Kyllä nykyisin aina jotain syötävää löytyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:50

En ole hamsterien sukua. Normaalisti käyn huomen aamuna kaupassa ja ihan tavallisen määrän tavaraa ostan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 20:06

Ei suomesta ruoka lopu, eikä merestä kalat. Joutuu vain pitkittyessä muuttamaan normaaliostoksiaan. En aio varautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 20:24

No nyt oikeaan aikaan tulee lakko, jos tulee, on muutama tunti vielä aikaa.
Saa pakkasesta vanhat liha-kala ja muut pakasteet käytettyä pois.
On näkkäriä ja kauraryyniä, sekä mansikkakeittoa mummolla.
En osta mitään ylimääräistä, voin jonkun viilin hakea huomenaamulla jos
lakko tulee. Jospa me tytöt sorjustuisimme sinä aikana, ei tarvi keventäjiin
mennä. Odotellaan ja funtsitaan.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2010 - 20:33

Eiköhän sieltä vielä jotain löydy henkensä pitimiksi. Ne edelliset hamstraajat syövät varmaankin edelleenkin niitä varastojaan joita silloin rohmusivat, niin ei taida heistä olla tällä erää pelkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2010 - 21:51

Ei nykyaikana tarvitse hamstrata. Ja herranen aika, eihän nyt vajaan viikon lakko meitä nälkään tapa. Onpahan kunnon syy laihduttajille, jos ei kaikkia herkkuja kaupasta löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 21:55

En hamstraa..pakastimesta löytyy jotakin..ja varmaan säilykkeitä kaupasta..Ei tässä paljon edes ruokaa kulu..kun on mennyt ruokahalut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 00:55

En minä ylimääräistä hamstraa. Ollaan sitten makarooni kuurilla, saadaanpahan pakastinta vähän tyhjemmäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 10:08

Vastaan tähänkin kuten aiemminkin koskien elintarvikelalan lakkoja. En hamstraa, ruokaa riittää kyllä, en osta muutenkaan eineksiä ja lihaa varmasti saa koska pienemmät tuottajat niitä toimittavat. Lakkoilijat sahaavat omaa oksaansa, mahdollisesti, koska kaupat hankkivat tavaraa pienemmiltä yrityksiltä ja jopa ulkomailta. Syödään mitä on, lihaa on pakasteessa jonkin verran, hankittu jo aiemmin ja kasviksia ja maitotutoteita riittää. Temppuilevat hyvinpalkatut työläiset voivat jatkaa lakkoiluaan puolestani. Vajaan vikkon lakko ei maailmaa kaada, tuotteita on myyntivalmiina entuudestaan.
"Hamstereilla" on ilmeisesti kaapit ja pakastimet pullollaan tavaraa ensimmäisestä lakkoerästä joten eivät nyt pyri apajille.
Leipää tulee ja juustot ovat ulkolaisia, ainakin ne joita meille hankitaan. Valiolla oma sopimus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 14:32

En hamstraa jos kaikki ostaisivat ilman hamstraamista jokaiselle riiittäisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 03:17

En ole hamstrannut, enkä aio hamstrata ! Tuskimpa kukaan nälkään tässä on kuolemassa, vaikka lakko melko pitkään kestääkin. Kyllä sitä purtavaa aina jostain löytää. :)