Oletko jo syönyt uusia ulkolaisia perunoita tänäkeväänä?

Meille ei ole vielä niitä ostettu.

Avainsanat: peruna uusi ulkolainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 17:43

Vapuks ostin epsjanlaisia, kuten Uuno konsanaan:) Valittin niistä niit vähän pienempii kuin kananmunat, kiehuvaan suolaveteen ja lyhyt keittoaika, joten eivät vettyneet, olivat maukkaita vappusillien ja kananmunein kans, eivätkä nuo sillee hinnalla pilattuja (jotain 1.30) kun kerran pari juhlistaa vappua:) Toki suomalaisii varhaisperunoit tai varsinkaan suomalaisii uusii pottuloit mikään voita, kyllä näin on...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 17:03

ostin kyllä, mut ei niin hyviä. kuin kotimaiset sit kuhan niit vaan saadaan....mut espanjalaiset mansikat olivat kyl njam...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 17:21

Olen ostanut pari kertaa...söihän noita, mutta odottelen kotimaisia ja tietenkin Onnelan perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 17:49

Kohtuullisen makuisia, mutta eivät vedä vertoja aitosuomalaisille. Tosin meilläkin myydän uusina perunoina kaiken maailman sianperunoita. Parhaat saa suoraan tuottajilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:01

en täällä kotimaassa, tuolla reissussa on kyllä uutta satoa saanut jo muutamaan kertaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:04

En vielä,vaikka niitä kaupassa näyttikin olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2010 - 19:18

Jääkaapissa odottaa Espanjan uudensadon perunat keittämistä. Entuudestaan tiedän etteivät ole minkään makuisia, mutta ostinpa kuitenkin kun halvalla sain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 20:04

Ostin kyllä ja maistoinkin. Tulin siihen tulokseen, että odotan kotimaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 20:53

Kaupan hyllyllä olen nähnyt, mutta en osta ulkolaista. Vanhasta kokemuksesta tiedän, että kotomaamme
vanhat perunat ovat hyvemmät,kuin ulkomailta tuodut. Käytännössä en syö perunaa laisinkaan.
Josku imellettyä perunalaatikoa, joka on itse tehty.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 21:22

Pitää vielä odotella kotimaisia ja perinteisesti sillä juhlistaa alkukesä grillin ääressä jotain grillaillen. Eikä tuo sääkään kovin kesäiseltä näytä vielä vaikka jäätkin on lähteneet järvistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 21:48

En yleensä suosi ulkolaisia perunoita...Kuokin omasta maasta uudet perunat..jaksan odottaa niin pitkään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2010 - 21:54

En ole ostanut. Ei niistä mitään makunautintoa saa. Joskus muina vuosina olen kokeillut. Odotan ihan kotimaisia pottuja. Ovat ehdottomasti parhaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 01:07

En vielä, jos vain on kaupassa jo saatavilla ostan kyllä. Vanhat jo maistuvat aika pahalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 10:12

Italialaisia varhaisperunoita on ollut myynnissä, niitä en ole ostanut. Viime keväänä oli vastaavannäköisiä perunoita saatavana, olivat kotimaisia ja todella hyviä.
Italialaisten perunoiden hinta oli 3.90.