Onko kukaan muu aikeissa rueta perunan istutukseen?

Pieni laatikollinen on itänyt, maitopurkit pesty ja eikun potut multaan. Purkit laitan Onnelaan taimipöydälle suureen kaks´korvapärevasuun ja sitten vesi kielellä odottamaan uusia pottuja.
On ollut niin ihanaa olla pitkillä vapailla ja vielä huominen päivä aikaa tehdä vihertöitä. Kuljen pitkin pihamaata lauleskellen, mutta ikävöin Vilma-kissaa. Siitä oli hupia ja seuraa puutarhatöissäkin eikä tarvinnut itsekseen puhella.

Avainsanat: aikainen peruna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 20:14

Ämpäriperunoita laitan. Istutan 20 l:n ämpäriin, josta tulee puolisen ämpäriä perunoita. Se riittää perunanviljelykseksi minun osaltani.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Syömään siitä ämpärillisestäkin pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 16:12

Minullakin oli itäneitä perunoita,mutta laitoin ne biojätteisiin,kun ei ole kasvihuonetta ja ulos on turha laittaa vielä mitään.Olen kyllä nähnyt näitä purkeissa kasvatettuja pottuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2010 - 19:07

Taisin syödä kaikki siemenperunat vahingossa. Kylmää on maa vielä, paikoitellen vielä jäässä, mutta astiakasvatus kyllä tulee kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 19:32

Valmiina on 3kg BlueKongo perunoita,kunhan ulkona lämpenis sekä jääkaapin vihanneslootasta löytyi tosi itäneitä pottuja,niitä laitoin muutamaan ämpäriin eli odotellaan yhdessä!Voi Vitalis,ymmärrän täysin sun Wilman ikävän,sillä mulla on Tarmoa niin ikävä ja aika usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 20:13

Vanha perunan istutusaika on Kustaanpäivänä 6.6.. keski-Suomeesa minun kotonani lapsuudessa oli perunan istutus siinä kesäkuun 10 päivän paikkeilla.toukokuulla otettiin itämään, olivat lämipimässä karjakeittiössä. Maa oli silloin jo lämmennyt.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 21:58

Siemenperunat ostettu..pitäisi äkkiä saada vaan maahan...aina ollaan juhannuksena syöty omia uusia perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 01:17

Meillä on maa vielä jäässä, laitan maahan kun ilmat suosivat.