Onko ihan oikeudenmukaista jos maamme köyhiä seisotetaan ruokajonoissa, ja rahaa löytyy Kreikalle, vaikka korkojen kanssa ?

Kaikki raha mitä köyhemmät ihmiset käteensä saavat , menee suoraan kiertoon, rikkaat vähän rahaa jemmaavat, ja yrityskulttuuri aina puolensa on pitänyt, nämä perheyhtiön mulkut yleensä.

Avainsanat: suomen leipäjonot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 11:58

just sanoin, et potkikoos kreikan eu,sta pihalle, kun ovat tulleet väärillä perusteilla... sinne mukaan...kyllä heidänkin pitäis saada sieltä turhia palkkoja valtiolta kuriin...nauroin, kun luin esim. jos virkamies jää 50v.eläkkeelle ja sattuu sit kuolemaan niin hänen lapset perii ne eläkkeet ym...utopistisia juttuja heitin käytännöistaan. rahojen suhteen....verojahan siellä ei juur kukaan maksa ...jot pois turhat jutut ja kaik kansa verolle ...eiköhän se talous siit sit...ilman muiden valtioiden tukija...tai lainoja joita tuskin koskaan takaisin saadaan...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 14:16

Siis, että mä olen vihainen tästä asiasta. Vastasin jo aiemmin etten ymmärrä miksi Suomen täytyy antaa niin paljon rahaa Kreikalle, kun omassa maassa pitäisi auttaa monia hädässä olevia. Nyt kun olemme Eu:ssa niin katsotaan vaan montaako maata tässä vielä joudutaan avustamaan......... (elättämään) Sappeni kiehuu. Lopetan äänestämisen kyllä tämän vuoksi. Muutan ulkomaille...jonnekin hiivatin kauas...rrrrrrrr.

Lisätty: 04.05.2010 - 08:11

Asiaan perehdyttyäni ihmettelen suuresti Kreikan kummallisia etuisuuksia kansalaisilleen. Voi päästä eläkkeelle 50 vuotiaana, ihmisiä ei voi irtisanoa ja oliko niin, että esim. kuolleen virkamiehen tyttärelle maksetaan eläkettä koko loppuiän ajan No joka tapauksessa siellähän pitäisi tehdä täydellinen talousremontti. Ihan vapaasti hesalaiset parempipalkkaiset voivat todellakin antaa rahansa Kreikalle mieluimmin, kuin Suomen vähävaraisille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 14:20

Tuntuu kyllä kurjalta. Rahaa löytyy sitten yht´äkkiä jostain, tämänkaltaisiin juttuihin, mutta maassamme ruokajonot pitenevät päivä päivältä.Valtion rahakirstun valtija! Nyt asiat tärkeysjärjestykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 14:27

Asiat eivät ole suoraan verrannollisia eli leipäjonot eivät Suomesta lopu vaikkei Kreikkaa autettaisikaan. Leipäjonot ovat pitkän ajan olleet olemassa. Raha lainataan ja annetaan Kreikkaan edelleen lainaksi,lukekaa lehdistä ja kuunnelkaa mitä asiasta sanotaan. Ei asiaa kannata popularisoida eikä yksinkertaistaa.
Mitä se auttaminen on.... oman maan ihmisillekö pitäisi avata jokin rahahana ja miksi? Meillähän on jo sosiaaliturva jonka työssäolevat maksavat.
Muuttaahan voi vaikka minne, Afrikkaan varmaan mahtuu jos Suomi alkaa ahdistamaan.
(pakko sanoa näin simppelisti....).

Lisätty: 04.05.2010 - 08:43

Asioilla on monta puolta enkä usko että napsussa on yhtään niin "rikkiviisasta" ja talouselämän tuntijaa joka tietää asiat paremmin kuin ne jotka olette valinneet asioita hoitamaan. Ymmärrän harmin toki mutta ymmärrän myös muita kokonaisuuksia.
Veroillani maksan myös kotimaan luusaajien elämän ja se on jatkuvaa.

Lisätty: 04.05.2010 - 12:43

Tertsillä on ihan liikaa aikaa palloilla täällä ja kirjoitella sopimattomia viestejä. Sanon neidille että olen synytnyt Suomessa, aina on ollut tämän maan passi. Tietokoneita minulla on joka puolella, yhdestä ei ole kiinni. Kateus ei kannata!
(pakko vastata tähän vaikka häiriköinnit olisi hyvä jättää omaan arvoonsa). Niin makaa kuin petaakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:18

Kamalaa alkaa auttamaan kreikkaa,kun itsekkin olemme köyhiä.Ahmat saa antaa sinne palkkansa ihan huoletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:26

EU:n ei olisi pitänyt ottaa mukaan näitä köyhiä maita, jotka nielevät rahaa loputtomiin. Minusta leipäjonot Suomessa ovat häpeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 17:30

Ei tunnu oikeudenmukaiselta. Nyt me rahoitamme Kreikan virkamiesten tyttärien eläkkeet, 14 kuukauden palkat, korvaukset siitä kun tulee töihin ajoissa ja eläkkeet joita virkamiehet pääsevät nauttimaan jo vähän yli viisikymppisinä. Ja samaan aikaan Suomessa lakkautetaan reumasairaala rahan puutteen takia, eläkeikää ollaan kiskomassa koko ajan ylöspäin ja kuten maarit3 aloituksessasi mainitsit, seisotetaan ihmisiä leipäjonoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 18:12

Ei ole oikeudenmukaista, ei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 23:44

Aivan pöyristyttävää, kauheaa rahankylväntää tuhluri- huijarimaalle. Todella väärin antaa "lainaa" Kreikalle. Vihastuttaa, miten heillä on ollut oikeus sellaisiin etuihin kuin nyt on tullut tietoomme? Nielkööt itse keittämänsä sopan. Päättäjät ja iso raha pelkää EU:n hajoamista, siksi valtavia summia syydetään Kreikkaan. Kateeksi käy,taas jälleen kerran ruotsalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 10:34

oikeasti köyhille oikeudenmukainen kohtelu on aina ollut lähes saavuttamattomissa olevaa ylellisyyttä, niin tänäki päivänä ...

____

Kreikan tilanteen ei pitäisi olla kovinkaan yllättävä, sillä maailman paksuimman kirjan saisi varmaan aikaiseksi kreikkalaisten sopimusrikkomuksista ja huijauksista, voittavat jopa naapurinsa sillä alalla ....

ja heidän konstinsa hoidella tilannetta ?

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...05/1114862

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2010 - 18:18

Edelleen sama vastaus kuten jo aiemmin ja edellä olevaan ahmat12 kyssäriin.