Suomi tod.näk. lainaa Kreikalle 1,5 miljardia euroa!Miten suhtaudutte tähän napsulaiset?

Avainsanat: kreikka laina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 07:19

Suomi toimii välistävetäjänä, lainaa rahat muualta ja korkeammalla korolla lainaa edelleen!
Se hän se on trendi rahamaailmassa ollut kautta-aikain. Kreikka on niin veloissa ettei se saa lisää lainaa rahalaitoksilta.

Lisätty: 03.05.2010 - 08:03

Virossa käydessäni ostin lipiksen missä on otsassa dollarin merkki. On hyvä kysellä onko sinulla taalan kuva silmissä vastaantukijoilta? Minulla ei ole!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 07:12

Ihmettelen että mistä sitä rahaa löytyy muiden maiden sotkuja korjaamaan, kun täällä leipäjonot vaan kasvaa. En tykkää ollenkaan tästä asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 07:24

Ei tulla saamaan kaikkea, Suomessa ollaan tosi "sinisilmäisiä"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 07:59

Kreikan itseaiheutetut ongelmat kaatuvat muiden EU-maiden maksettavaksi. Erittäin suuren todennäköisyyden mukaan Suomi ei tule saamaan takaisin kaikkea lainaamansa rahaa. Ja mikäli näin käy, joutuvat maksajiksi suomalaiset veronmaksajat. Toivotaan ja ollaan optimistisia, että niin kuitenkin kävisi ja rahat aikanaan palautuisivat takaisin.
Erittäin mielenkiintoista olisi kuulla muiden EU-maiden osuuksista. Paljonko maksavat esimerkiksi heikon talouden maat kuten Irlanti, Portugali, Baltian maat, tai vaikkapa Romania?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:04

Ensin Islanti, sitten Kreikka. Seuraavana lienevät Portugali, Espanja ja Italia. Loppua ei ole näkyvissä. Eivät suomen poliitikot paljon nikottele rahojamme jakaessaan muualle kuin omaan tarpeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:10

Ovat Eu:n kirouksia, jolle emme mahda mitään. Laina rahaa se on, mutta eri asia millä korolla saamme sen takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 09:26

Mielipiteeni ei ole tuosta muuttunut:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/32147

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 10:01

Rahaa ei riitä oman reumasairaalan tukemiseen, mutta 750 reumasairaalan verran rahaa voidaan heittää Kreikan velkojen maksuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 10:59

Ongelma on siinä että jos kaikki huonosti pärjäävät EU-maat erotetaan yhteisvaluutasta, euro heikkenee suhteessa US-dollariin. Epäilyttää Kreikan takasinmaksukyky ilman muuta.
Suomen sisäiset asiat eli mihin rahaa riittää ja mihin ei, ovat pieniä asioita tähnä ongelmaan verrattuna.
Kyllä Suomen poliitikot tietävät mistä on kyse, ei sinisilmäisesti mennä huppu päässä auttamaan, mutta monesta pahasta vaihtoehdosta on valittava se pienin paha.
Kuka tuki Latviaa...se maahan oli konkurssikypsä mutta valtion ei anneta mennä konkurssiin joten apua meni sinnekin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:27

Kirvelevästi ja jopa sadatellen. Saataneeko koskaan takaisin ja kuinka moni maa vielä tulee samaan tilanteeseen EU:ssa.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:33

Eikä niitä rahoja saada koskaan takaisin, koska köyhälle täytyy olla kiltti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 19:05

Rahat menevät kuin Kankkulan kaivoon. Miksi kreikkalaiset nyt ihan yhtäkkiä aloittaisvat säästökuurin ja järjellisen taloudenpidon, kun ei tähänkään asti ole sitä tehnyt? Mihin muuten unohtuivat EMU-kriteerit, joista kovasti melskattiin takavuosina?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 20:00

Kreikka ulos Eu:sta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 20:11

Utopisia summia heti löytyy.Käsittämätöntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 10:53

Kreikan tilanteen ei pitäisi olla kovinkaan yllättävä, sillä maailman paksuimman kirjan saisi varmaan aikaiseksi kreikkalaisten sopimusrikkomuksista ja huijauksista, voittavat jopa naapurinsa sillä alalla, ja vielä katsovat asialliseksi lypsää EU-kumppaneiltaan lisää ....

ja heidän konstinsa hoidella tilannetta ?

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...05/1114862