Oletko jo hankkinut parvekkeelle/terassille orvokkeja tai muita kesäkukkia?

Minä laitoin tänään ruukkuihin parikymmentä orvokkia ja kyllä ne ovat niin kauniita! Orvokkeja valitsin siksi, että ne eivät pientä pakkasta pelkää.

Avainsanat: kesäkukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 08:03

En ole mitään kesäkukkia vielä laittanut, nyt ihailen näitä kevätkukkiani joiden sipuleita satamäärin syksyllä multaan laitoin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 21:31

parvekkeella amppeleissa orvokkeja,
krassit sun muut vielä idätyksessä mullassa laatikoissaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:02

En ole hankkinut vielä kukkia parvekkeelle,on vielä liian kylmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:12

Olen hankkinut yhden padallisen, minulla on lasitettu parveke, toivottavasti säilyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:48

En vielä, mutta haen heti kun ilmat suosivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 23:03

parvekkeella on sinisiä orvokkeja amppelissa erittäin vaaleansinisiä pöydällä ruukussa mini sellaisia orvokkeja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 00:56

Viime kesänä siirretyt sinivuokot ovat jo pystyssä ja mullan alta on ilmestynyt hiukan tulppaaniakin. Tapaan istuttaa vain monivuotisia juttuja ja nekin siirrän lähimetsästä. Opiskelijabudjetilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 09:22

Kylmä on kylmää, odotan vielä tovin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:40

En ole yhtään kesä kukkaa laittanut minnekkään ulos. vaan sieltä ovat nousseet krookukset pintaan,tulppaanit,narsissit siinä tällä hetkellä silmälle iloa.on mukaa vaa nähdä kuinka luonto jälleen herää talven jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 13:47

En laita vielä näin aikaisessa, Turussa vielä sen verran kylmää joten kukat paleltuvat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:38

En vielä. Tänä aamuna katselin niitä kauppatorilla, mutta vielä on liian aikaista hankkia kukkia. Meillä oli aamulla - 4 pakkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 19:08

Tulin juuri taimitarhalta. Hankintana tulenpunaiset pelargonia ja sinikellot. Amppelissa tällä hetkellä vielä kevään väri eli keltaiset orvokit, myöhemmin sitten jotain muuta.

Huom! Kannattaa panostaa kotimaisiin, karujakin olosuhteita sietäviin taimiin. Ei kannata langeta halpoihin, ulkomailta tuotuihin taimiin. Kuolevat käsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 22:06

Vielä on hyviäkion pakkasia yöllä.Sen takia en ole laittanut.

Lisätty: 04.05.2010 - 21:37

Tänään oli pakko ostaa kauniit orvokit ,oli halpoja ja nättiä ,kymmenen ostin,2.90eyht.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 12:56

Maalle istutin isoon saviruukkuun, pääsisänkäynnin luo, isohkoja narsisseja pääsiäisaattona, ovat vieläkin ihan freesejä, kukkivat täyttä päätä eli ulkona menestyvät hyvin viileässäkin. Perennat ovat aloittaneet kasvuaan vauhdilla.