Kun lähdet sinulle entuudestaan tuntemattomaan paikkaan, luotatko karttaan vai navigaattoriin?

Avainsanat: kartta navigaattori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 23:07

navi käytössä vasta päivitettynä, vanha yleiskartta kuitenkin mukana

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 21:28

navigaattoriin,
jos olen sen muistanut ladata,
koska harvemmin sitä käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:03

Ei ole kokemusta navigaattorista,joten kartasta katson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:08

Pakko luottaa karttaan,kun navigaattoria ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:23

Kartasta on katsottava, on pitänyt kerran menna Mäkelänrinteelle Helsingissä, mutta outona ajoin 65 perässä ja jouduin soittamaan Lauttasaaresta siskolleni, hän antoi neuvon aja bussi 65 perässä
sen ja sen pysäkin kohdalle hän on siinä vastassa ja hyvin toimi tämä karttasivu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:28

Nykyään käytän navigaattoria, mutta perinteisen kartankin tulkitseminen onnistuu.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 22:48

Navia käytän, mutta kyllä kartankin luku onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 07:56

Latailin puhelimeeni karttoja muutamasta valtiosta, missä olen ajatellut käydä joskus autoilemassa. Painettua topo kartaa ja kompassia suunistaessa ei voita mikään metsissä.
Täytyy muistaa ottaa mukaan Nokian Gps pollukka. muuten tuloo kalliiks jos verkon kautta mualimalla navikoi.
Läppärillä edellis kesinä olen kiviä / reittiä merellä katsellut veneillessäni, näyttää tuo meneekö vene vettä pikin vai kuivalla maalla? Trailerilla!
Paljon tulee matkustettua ilman minkään valtakunnan karttoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 08:58

Molemmat käytössä. Kotimaassa nyt ei karttaa tarvita mutta ulkomailla kyllä. Ensin tutkitaan karttaa ja sitten jos liikutaan autolla, on navigaattori käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 09:18

Navi ei ole idioottivarma, joten haen etukäteen reitin nettikartasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 14:07

Navia en omista joten kartta ja silmät tarkkana missä kuljen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 15:45

Huomenna on sellainen meno ja luotan navigaattoriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 19:47

Ostin uuden Nokian puhelimen, jossa on navigaattori.
Arvaamallakin pääsee paremmin perille ainakin Malagassa. Laite ajattaisi yksisuuntaisia vastakarvaan, pysäköintihalleihin moottoritien sijasta, totaalisiin umpikujiin joissa ei koskaan ole ollut edes lehmipolkua ja muuten vain edestakaisin pikkuisilla kujilla.
Vika lienee Espanjaan onnettomista digitaalikartoissa. Käytin laitetta vain tarkistaakseni missä olen.
Suomessa vehje on pikkuisen luotettavampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 11:48

kartallahan sitä on ainakin tähän asti menty, vasta pari vikkoa sitten vaihdoin kännyn john kuuluu myös nämä navi- ja muut gps-pohjaiset palvelut mukaan, senverran kokeilin että ainakin Roomassa pärjäsi ihan hyvin kun pikkaisen omaakin harkintakykyä (ja paikallistuntemusta) mukana ...

(näytti sellaisia 30-50 m tarkkuuksia, eli toisella puoleela katua oltiin, mutta ei se jalankulkijaa haittaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 12:03

Tutkin google -earhtia ja -mapsia tarkkaan ja tarvittaessa otan navigaattorin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 14:19

Navigaattorista on vasta vähän kokemusta, mutta ainakin Roomassa kulkemista helpotti huomattavasti. Hotellimme oli 9 km keskustasta (oiva valinta, sillä yhteydet olivat erinomaiset ja ilman laatu ja maasto sopivat lenkkeilyyn) ja löysimme helposti nopeimmat reitit esim. juna-asemalta hotelliin.