Tiedätkö mikä on ukonhattu?

Avainsanat: ukonhattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 21:03

Ukonhattu kukkasia kasvoi aikoinaan koipihalla...ja on ukonhattu sieni olemassa..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 19:46

Sieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 19:48

Pihallani on kasvanut/oon istuttanu eri värisiä ukonhattuja (kukkia/leinikkejä), komeita olivat, mutta hävitin ne, kun ovat myrkyllisiä ja lapsen lapset kuitenkin silloin tällöin pihas kirmaavat, joten siks näin tein......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 19:59

Ukonhattu eli aitoukonhattu (Aconitum napellus) on monivuotinen leinikkikasvi. Sen lähisukulainen lehtoukonhattu (Aconitum lycoctonum) kasvaa villinä mutta hyvin harvinaisena Etelä-Suomen lehdoissa. Nimensä kasvi on saanut suurien kukkien ylimpien terälehtien hattumaisesta muodosta.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Ukonhattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:00

Sama kuin heppilakkinen herkkuvarsisiitikki kaksoisjuurimukuloin vaikka vain toinen on sieni ja toisessa se voi olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:05

Ukonhattu on sieni ja oikein sienten aatelia.Paistoin sellaisen viimesyksynä pannullani ja sitten sen söimme,oli oikein maukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:23

Ukonhattu eli aitoukonhattu on monivuotinen leinikkikasvi.
Ukonsieni on yksi arvostetuimmista sienilajeista.
(Jos minä sen metsässä näkisin, en uskaltaisi poimia).

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 08:46

Pihallani sellainen kukkii sinisin kukin, tuolla kaikki mahdollinen Ukonhatuista:
www.google.fi/images?hl=fi&a...CC8QsAQwAw

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:01

Ukonhattu on sinisin kukkasin kukkiva monivuotinen kasvi. On ns. perinnekasvi, viihtyy hyvin Suomessa ja on kestävä myös kukinnoltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:45

Ukon hattua on perennana koti pihoilla jossa kauniita kukintoja ,korkea .Pohjolan Ukonhattu ,,Aconitumm eptentrionales.Varsi tahmea ,karvainen isot sormiliuskaise lehdet.Teriön kypärä kapea,Myrkyllinen .Korkeus 1-2 metriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2010 - 11:39

Kaunis kukka jota näki maalaistalojen pihoilla paljon vuosikymmeniä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 14:27

Kuului mummulan kukkapenkkiin.