6.marrakuutaSuomi liputtaa Ruotasalaisuuden päivän vuoksi . Miksi Ruotsi liputtaa silloin?

Avainsanat: liputus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 19:16

Kustaa II Aadolfin päivän kunniaksi, siksi ruotsi liputtaa.

Kustaa II Aadolfin kuolinpäivä 6. marraskuuta on Ruotsissa ja Suomessa liputuspäivä. Suomessa päivää juhlitaan ruotsalaisuuden päivänä (ruots. Svenska dagen). Ruotsissa Kustaa II Aadolfin kuolinpäivänä syödään Kustaa Aadolfin leivoksia.

Kysyjän kommentti

Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 15:54

Päivää vietetään kuningas Kustaa II Aadolfin kuolinpäivänä, joka on ollut merkittynä almanakkaan Kustaa Aadolfin nimipäiväksi jo 1600-luvulta lähtien. Hän kaatui Lützenin taistelussa vuonna 1632.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 16:03

Kustaa Aadolfin kuolinpäivä ja vaimoni syntymäpäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 18:08

Tämän kiven takia;
commons.wikimedia.org/wiki/F...BCtzen.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 18:50

jumppis löysi kuvankin liputuksen syyhyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 08:33

Kusti Aatun kuolinpäivän vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:09

Ko päivä on kuningas Kustaa II Adolfin kuolinpäivä ja meillä se on ruotsalaisuuden päivä, Svenska dagen.