Minä vuonna astui voimaan turvavyö pakko?

Avainsanat: turvavyö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 11:57

Mie en muista ihan tarkkaan milloin osallistuin ensimmäiseen autokilpailuun ja siellä oli pilot vyöt pakollinen katsastus varuste kuten kaatokaaret, joku voi kutsua sitä turvakehikoksi, mutta ei se mittää.
Olisko ollut silloin -75 kun polliisi pysäytti ja yritti repiä minua ministä ulos. Täytyi vähän toppuutella, että vasta sitten kun saan itseni irti valjaista, muuten mini tuloo mukana!

Lisätty: 02.05.2010 - 12:03

Niin oltiin 75 menossa Tampereelle päin autokilpailuun ja polliisi pysäytti 3 tiellä, edin jo kirota kaverille oliko niillä tutka kun silloin oli se 80 katto kokomaassa. Kurkkasvat "autoon" ja kehuivat; "pojilla hyvin mini selässä ei muuta kuin hyvää matkaa".

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 01:35

Suomessa turvavyön käyttö on pakollista henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoissa(ei kaupungissa kulkevissa). Lisäksi korilla varustetussa kolmi- tai nelipyörässä tulee käyttää turvavyötä.Vuotta en muista mutta 1975 2-piste lantiovyö joka ei ollut pakollinen ja käyttöpakkoa on laajennettu moneen kertaan. Suomessa eduskunta määräsi turvavyön käyttöpakon etuistuimilla vuonna 1975. Takapenkillä istuvien turvavyöpakko alkoi marraskuussa 1987

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 09:39

Liian myöhään joka tapauksessa (1975).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.05.2010 - 10:59

Ja tuosta vuodesta 1975 olen uskollisesti käyttänyt niitä autossa kuin autossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 12:48

Hommatti ensimmäinen yhteinen auto 1975 ja silloin tuli myös turvavyöpakko. Se on pelastanut monen ihmisen hengen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 14:45

Lähteet:
Puolisolta kysyin