Oletko koskaan harrastanut viittomakieltä, osaatko sitä?

Avainsanat: viittomakieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.05.2010 - 10:41

En osaa minäkään, mutta pojantyttäreni osaa sitä jonkin verran. Olisi kyllä hyödyllinen taito mikä kannattaisi opetella.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2010 - 04:33

En osaa, mutta olisi hyödyllinen taito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 06:45

En ole harrastanut, enkä valitettavasti osaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 07:13

Minun sisareni on minulle vähän sitä opettanut, hän sitä Kristillisessä opistossa opetteli, ja on avustajana vammaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 09:16

ainoa viittomakieli jota olen harrastanut on kun joskus pikku simassa sanat ei enää riitä ja vieraskielinen pitää saada ymmärtämään jotain. sitten pitää hiukan muotoilla käsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 09:41

En ole edes harrastanut, kyllä se siis katselemisen puolelle jää ja tietysti ymmrtämättömyyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 10:06

tuolla nyrkkeily kilpailuissa puhuvat kovin viittomalla.
en ole tarvinnut osallistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 10:06

En osaa muute kuin sanan "Lappi"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 11:17

yhden viittoman osaan,mutta en voi sitä tässä kertoa,se olisi hyödyllinen taito opetella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 11:55

Osaan viittoman kieltä vähän, koska kolmannellä luokalla yllissä opetettiin sitä, ainakiin ne kirjaimet!!! Ja sitten mä olisin voinut ollla viittomankielikerhossa jossa ois voinu opetella viittoman kieltä paaaaaljon mutta en halunnu;) :) :O ;) :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 13:14

Olen yrittänyt opetella, kun naapuri on kuuromykkä, mutta en ole sitä oppinut kuin muutamia sanoja viittoen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 09:02

Ulkomailla harrastanut, mutta kielen oikeellisuudesta en tiedä. Toiminut on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 14:18

Usein käytän puhuessani käsiä apuna.... viittomakieltä ei harrasteta vaan sitä opiskellaan jos on tarve ja käytettään samoin. Jossain vaiheessa on viittomakielen alkeita opetettu, mutta kaikki unohtunut, en tarvitse.