Tiedätkö mitä on mutti, milloin sitä tavataan syödä. Piditkö mausta?

Avainsanat: mutti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.05.2010 - 17:04

Mutti tai pepu on Keski-ja Pohjoi-Pohjanmaan peukoilta oleva perinneruoka, joka valmistetaan ohrajauhosta ,vedestä ja suolasta. Voidaan myös tehdä talkkunasta.
Sievissä on järjestetty oikein muttimarkkinat menneinä vuosina.

Lähteet:
google muotoilu

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2010 - 04:26

Wikin puoleen piti taaskin kääntyä, jotta viisastuisi. Mutti eli pepu on pohjoispohjalainen perinneruoka, joka tehdään vedestä ja ohrasta ja maustetaan suolalla. Vierailen joka kesä Oulussa, mutta ei ole tainnut mutti rantautua sinne saakka, ei ainakaan minulle ole ollut tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2010 - 10:30

Mutta nyt minä tiedän mitä on mutti, ja tässä teillekin ohje:
www.soppakauha.com/index.asp...t/1375.htm

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 10:43

Kuulostaa ihan SA-int ruoalta.
Olen varmaan syönyt sitä Hiukkavaarassa. Joskus piti tarkistaa ruokalistasta jälkeenpäin, että mitä tuli syödyksi, kuun muuten ei ollut hajuakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 08:57

Vai mutti ja pepu. En olisi tiennyt lunttaamatta. Uskon aiemmin vastanneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:16

Se on jauhoista tehty ruoka, hieman vettäs ekaan. Ohrajauhoja käytettiin, olen nähnyt muttia ja maistanutkin. Ei hyvää.
Kyllä tuota on Oulun seudullakin ollut mutta ei kaupungissa vaan maaseudulla.Pohjois-ja keskipohjalainen ruoka.