Koskas koululaisilla on se perunannostoloma tänä syksynä?

Avainsanat: koulut syyslomat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2008 - 00:54

Syyslomien ajat ja pituudet vaihtelevat, koska OVT KOULUTUKSEN JÄRJESTÄJÄN=kuntien päätettävissä. Yleensä viikoilla 42 ja 43.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2008 - 10:49

Viitaten edelliseen vastaukseen: esim. Helsinki 16.-17.10., Tampere 15.-17.10.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 11:21

Mä luulen,että se on Turussa lokakuun viimeinen viikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 14:06

Enpä tiedä kun ei ole noita kouluikäsiä tässä lähipiirissä, yllä olevat varmaankin ovat OK tiedot. Itse muistan varhaisnuoruudesta ihka oikeat perunannostolomat, jota sai koulusta sillon kun perunoita varsinaisesti nostettiin, itellä ei niitä pottuja ollut, mutta naapurin isännällä oli ja kaikki siellä kuokkimaan pottuloit maasta ja kun urakka oli ohi niin päästiin talon ruokapöytään, jossa oli niitä uusia perunoita ja niitten kans kaikkee mahdollista herkkua, eipä tainnu sillon vissiin kotona olla paljon murkinaa kun lapsosellekin niin maistu vieraan antimet. Se muistan korjuupäivästä et ainakin oli lämmin aurikoinen päivä, jotta mikähän sillon mahto olla se ajankohta, ei ainakaan lokakuu, sitä ei pääkoppani enää muistakaan.

Lähteet:
muistelot