sopiiko burana tai ibusal alkoholin kanssa?

Kauhee päänsärky ja illalla aattelin vetästä kavereide kaa kännit. nii onks se vaarallist ottaa buranaa jos meen illal juomaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 13:58

"Myös itsehoidosta saatavilla kipulääkkeillä voi olla yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Tulehduskipulääkkeiden, kuten ibuprofeenin (esim. Burana, Ibusal, Ibumax) tai ketoprofeenin (esim. Ketorin, Orudis) ja alkoholin yhteiskäytöstä voi seurata maha-suolikanavan ärtyminen. Haitat eivät kuitenkaan yleensä tule esiin satunnaisesti kipulääkettä käytettäessä. Sen sijaan parasetamolin (esim. Panadol, Para-tabs) ja alkoholin yhteiskäyttö aiheuttaa huomattavan maksavaurioiden riskin. Siksi myös satunnaisen alkoholin käytön yhteydessä on suositeltavaa välttää parasetamolia kipulääkkeenä."
....ja sitten se "saarna": Jos sulla on nyt jo päänsärky, niin sitä ei kannata kännillä enää pahentaa, voihan sitä ottaa jos ottaa tarvii, niin miedompia juomia ja mahd. vähemmän, niin itelläkin on mukava vappu ja myös huominen vapunpäivä ja vielä sekin hyvä puoli, ettei tuu sitä moraalista krapulaa;) Hauskaa Vappua myös sulle:)

Lähteet:
www.poliklinikka.fi/?page=32...id=4439387

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 14:01

Lääkkeet ja alkoholi eivät koskaan ole suositeltava yhdistelmä. Joidenkin lääkkeiden tehoa alkoholi saattaa heikentää ja esim. uni- ja mielialaläkkeiden tehoa yllättäen vahventaa/muuttaa. Kokeilepa päänsäryn parantamista vaikkapa ottamalla pienet päiväunet tai lähde hetkeksi ulkoilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 14:11

Mun nyrkkisääntö olis,että ei mikään lääke ja alkoholi sovi yhteen,jompi kumpi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 14:36

Jos sinun pitää ottaa sitä särkylääkettä, niin ota se heti. Ehtii päänsärky lähtemään ja lääkkeen vaikutus loppuu siihen mennessä.

Lisätty: 30.04.2010 - 14:39

Laitan vielä linkin yhdistelmästä:
www.apteekit.net/Documents/A...0suomi.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 15:44

Ei sovi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 17:04

Ei missään tapauksessa saa ottaa lääkkeitä ja viinaa yhtäaikaa.Saattaa tehdä myrkytyksen.Vappu ilo ilman viinaa on koko vuoden ilo.Ota mielummin se särkylääke.Mieti voitko itse vaikuttaa tuohon päänsärkyyn.Se ei ole normaalia jos useasti särkee.Särky on viesti jostain vakavasta pyri korjaamaan ,että se ei tulisi.Särkylääkkeisiinkään ei pitäisi kevyin perustein turvautua.Elämän arvot kunniaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 17:44

Pate T vastasi jo Mutta ei kukaan ole tutkinut asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 20:35

Ei ainakaan yhtä aikaa nautittuna sovi, tai ei ole kyllä suositeltavaa. Toivottavasti otit lääkkeen ajoissa päivällä, ja sait pääsäryn lähtemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 21:54

Sekakäyttö ei näy.

En suosittele viinaa ja tabuja yhdessä - enkä erikseen. Hauskaa vappua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 02:21

Jos on pelko,että tulee pääkipuja..ota se enne alkoholin ottoa,,voi pelastaa seuraavan päiväsi...Älä ota samanaikasestai...voi olla vaarallista...jos hengestäsi välität..
Koita selvitä vapusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 17:16

Viina ja särkylääkkeet ovat yhdistelmä, jolla saa vatsahaavan aikaan.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 08:19

Älä ihmeessä nauti yhdessä. Viinankin voisit jättää pois, jos valita pitäisi.