Kun Vappu on työväen juhla milloinkas on sitten yrittäjien ja pomojen juhlapäivä?

Avainsanat: työväenjuhla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 20:41

Koska vuonna 2010 Yrittäjän Päivä 5.9. osuu sunnuntaille, monet juhlivat jo perjantaina 3.9. Tavoitteena on tutustuttaa nuoria yrityksiin ja yrittäjyyteen, lisätä nuorten kiinnostusta yritystoimintaan ja esitellä yrittäjyyttä uravaihtoehtona. Pääjuhla vietetään tänä vuonna Jyväskylässä. Tuolloin voivat yrittäjät juhlia, jos töiltänsä sinne ehtivät.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 13:39

Irvin Goodmannia mukaellen, eikös ne tasavallan presidentin juhlat ole herroja varten.
Onhan siellä kyllä jokunen urheilija,laulaja jne, harvemmin kyllä jostain peräkylältä kutsuttu
mökin mummo tai pappa. "Linnoissa herrojen taas juhlitaan, ei siellä rahvasta näy" oliko se näin ihan en varmaksi mene sanomaan. Sanotaan ,että joulukuun 6 päivä, mutta kyllähän me jokainen saamme
itsenäisyyttä juhlia vaikka joka päivä.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 14:42

Vappuhan on myös ylioppilainen juhla. Niistähän niitä herroja ja pomoja tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 15:52

seuraava Suomalaisen Yrittäjän Päivä on 05.09.2010

Vuosina 1995–1996 lamakauden jälkeen paikallisessa yrittäjäjärjestössä Helsingissä pohdittiin, miten voitaisiin antaa uskoa yrittäjille ja miten yrittäjyyden arvostusta voitaisiin lisätä ja yrittämisen toimintaedellytyksiä parantaa. Kolme asiaa nostettiin esille:
•yrittäjän päivän vietto vuosittain
•yrittäjän päivän saaminen yleiseksi liputuspäiväksi
•yrittäjäpatsaan pystyttäminen pääkaupunkiin keskeiselle
paikalle.
Ensimmäistä yrittäjän päivää vietettiin 5.9.1997

Lähteet:
yrittäjyys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 17:16

Linnoissa herrojen ja kreivien juhlaa vietetään.En tiedä mitä linnaa tänäpäivänä tarkoitetaan .Kun tavallisessa linnassakin täysi ylläpito.Yrittäjä päivästä en tiennyt mitään muuta kun että arki ja sunnuntai on yrittäjän työpäivä.Mitenkäs ne siitä eroon pääsee ,tulee monelle perintönä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 18:08

No, oikeastaan sellaista ei ole mutta olisihan se ihan kiva minustakin;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 19:04

Yrittäjällä se on päivänä jokaisena, kun voi itse säätää hankkeensa määrän, vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 21:38

Jaahas..Ainaskin silloin kun tippejä jaetaan hyvin menneestä tilikaudesta. Tai jopa joka päivä. Kukin hoitaa firmansa taidollaan työntekijöidensä merkittävällä avustuksella joka ikinen työpäivä. Tarkoittaa positiivista tulosta viivan alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 08:15

Niillähän on jatkuva juhla-aika. Laskevat tuottojaan ja pomottavat toisia hankkimaan niitä lisää.