Laulatteko tai kuunteletteko perinteisiä työväenlauluja Vappuna?

Avainsanat: työväenlaulut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 11:40

En kumpaakaan - eivät ole minun juttuni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 11:49

En erikseen kuuntele, radio on auki ja se soittelee mitä milloinkin. Aina ei edes huomaa mitä sieltä on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 11:57

En katso kuuluvani työväenluokkaan. Joten molemmat eivät kuulu perinteisiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:08

En laula enkä kuuntele. Liekö koko työväenluokkaa enää olemassakaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:09

En kuuntele, minulle vappu on aina työpäivä puutarhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:40

Kuuntelisin ja laulaisin mukana, jos toosa tai töllötin sattuisi juuri silloin olemaan auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:44

Kuuntelen radiosta ja laulankin mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 13:12

Niin paljon simaa en pysty juomaan, että minä laulaisin.
En vappuna, enkä muulloinkaan. Tuleeko noita enää radiosta? En ainkaan ole huomannut pariinkymmeneen vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 13:23

En minä lauleskele niitä lauluja, laulan kauniimpia lauluja.
Jos radiosta sattuu tulemaan sen avoinna ollessa, niin en kanavaa käännä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2010 - 15:56

En laula enkä kuuntele. Ei kiinnosta sen sortin musiikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 17:35

Radio auki vapunpäivänä.Sieltä tulee Saaren,maan valssi.Kajahtaa yläilmoille.Siell, lauantaiiltana valkeat koivut jo kunnaille antavat lehtevän näyn.Ne hartaina näyttävät lausuvan sulle ,Vain onnea kaukana kukkuvat käet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 21:33

Laulan mielelläni, mutta muut eivät kuuntele lauluani mielellään - kumma juttu. Agrikulttuuriseudulla ei juurikaan työväenlauluja lauleta. Tosin lapsuudessani tehdaspaikkakunnalla niitä lauluja kuuli Vapunpäivänä. Itsekin käyn töissä - olen siis työläinen. Ei niistä työväenlauluista ole paljon jäänyt muistiin. Torvisoittoa ja hyvää mieltä kaikille kuitenkin!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2010 - 13:32

Ei kumpaakaan ja jos laulaisin niitä, tarkempi tutkimus olisi tarpeen. "Remareiden" traditiot ei kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 18:38

eivät taida olla enää niin kovasti 'muodissakaan' että jokapuolella raikaisivat,
en saisi näppylöitä vaikka sattuisin kuulemaankin, laulaminen jää tekemättä jo siitä yksinkertaisesta syystä etten laula mitään muutakaan (yleisön pyynnöstä)

__