Missä maassa lauletaan surumielisiä fado-lauluja?

Avainsanat: fado

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 09:58

Portugalissa. Kauniita lauluja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 10:13

Fado on Portugalissa 1820 kehittynyt kansamusiikin tyylilaji.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 11:24

Tästä oli vähän aikaa sitten puhe,mutta Portugalissahan se fado on syntynyt.Mulla oli Amsterdamissa asuessa läheiset muusikkosisarukset(synt Afrikassa portugalilaisafrikkalaiset vanhemmat),jotka esiintyivät usein yhdessä ja jokakerta kun naispuolinen esitti fadoja,yleisö itki(minä myös) ja rakasti häntä,niin eläytyvää esitystä kuulee varmaan Lissabonin laitakujien ei-turistipaikoissa,laulua suoraan sydämen äänellä ja sen juurelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 11:52

Tuolla:
www.hs.fi/matkailu/artikkeli...SI1ME01bjz

Lisätty: 30.04.2010 - 11:54

Sitä myös tanssitaan:
www.skenet.fi/index.html?men...p;aid=1064

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:03

Anna Abreu niitä laulelee. Portugalilaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 12:32

On tullut kuunnelluksi Portugalissa, jossa joissakin ravintoloissa fado-laulaja voi olla esiintymässä. Siinä vaiheessa ihmisten oletetaan kuuntelevan eikä pidä syödä tai keskustella pöytäkaverien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 13:09

Portugalissa Fadoa laulaa luikutellaan, Lissabonissa pitävät siitä erityisesti.
Fado on Portugalissa 1820-luvulla kehittynyt kansanmusiikin tyylilaji.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 14:33

Edelleenkin siellä Portugalissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2010 - 15:45

Portugaliin ne olen aina yhdistänyt. Ja ovat muuten kauniita esityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 16:08

kuuntelen hyvin usein portugalilaisia fado-lauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:34

Portugalissa. Minulla on tuossa hyllyssä yksi upea CD, ko. musiikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 10:22

viimekuussa kuuntelin sitä livenä Madeiralla,

harrastetaan kaikialla Portugalin kulttuuripiirin alueilla (esim. Brasiliastakin löytyy hyviä Fado-laulajia)