Mille elämä tuoksuu?

Avainsanat: elämän tuoksu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 08:48

Monet rakkaimmat, tietyt tuoksut, ovat läpi elämän säilyvää muistoa.
Tuoksut sieltä mansikoista ja jäätelöistä (jäätelöä ei tosin ihan lapsuudessa ollut)sittemmin nuoruudessa.
Paras kesätuoksu on kun sateeen jälkeen menee kevätkesällä ulos, ruoho tuoksuu, sekä vasta aukeamassa olevat puut, jotka ovat hiirenkorvalla.
Elämä tuoksuu myös kun avaan tuoreen ruisleipäpusssin, siinä ainakin elämä tuoksuu.
Se tuoksuu kalasatamassa, suutarissa, puuverstaassa ja omassa vuoteessa,kun on vaihtanut juuri puhtaat lakanat ei voi sanoa valokoiset, kun värilliset ovat tulleet kuvaan. Ja mikäpä untuvampaa. elämä tuoksuu vauvalta, kun saa sen ensi kertaa syliinsä, samassa paketiss röyhtäisy ja vaipan vaihto tuoksuineen. Paljon on elämän tuoksuja mummolla.Kuinka paljon me voimmekaan aistia tuoksuja, niitä elämään kuuluvia tuoksuja.

Lähteet:
oma sommittelu

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 03:15

Kuka sen oikein oivaltaa niin yleensä ihanalta kaikkine vaikeuksineen ja iloineen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 06:47

Pakokaasulle ja palaneelle kumille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:54

Tänä aamuna se tuoksui uniselle lapselleni, jota koulutielle herättelin. Illalla se tuoksuu rakkaalta mieheltäni, joka saapuu työmatkalta kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:56

Elämä tuoksuu rakkaudelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:03

Elämä tuoksuu puhtaudelle, rakkaudelle ja myös kukille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:16

Elämän pitää tuoksua merelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 10:57

Minulle tuoksuilla on tärkeä merkitys, sillä ne saavat muistot heräämään. Kulkiessani tietä pitkin lapsuuskaverini kotiin, tulvahti tuttu tuoksu, joka sai sydämeni hypähtämään onnesta. Minulla ja ystävälläni oli yhdessä todella onnellista ja iloista aikaa. Olemme sydänystäviä edelleen. Meren tuoksu saa myös onnelliseksi, olen viettänyt monen monta kesälomaa pitkin poikin saaristomerellä. Vastasyntyneen vauvani tuoksu. Elämä tuoksuu ilolle. Onnekseni, ei vastoinkäymisistä ole jäänyt mitään tuoksua mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 11:26

Elämä tuoksuu koiralle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2010 - 14:53

Elämä tuoksuu luonnolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 23:04

Elämä tuoksuu monelle hajulle .Toiset niistä miellyttää ja toiset vähemmän miellyttää.Oma kumppani tuoksuu tutulle ja rakkaalle.Oma tuoksunsa siinäkin.Tykkään näin keväällä ilmantuoksuista ,siinä saattaa olla vihreää tuoksua,tuomentuoksua ja sireenin tuoksua.Omenapuut kukkiessaan tuoksuu.Sateen jälkeen parhaat tuoksut ja ruohon leikkuun jälkeen.Kissat tuoksuu hyvälle.Yleen sä lemmikeissä oma lämmin turkin tuoksu.Luonnossa paljon omia ihani tuoksuja.Nuuskin niitty kukkia kun niitä tulee.Nyt on ihani sinivuokkoja tossa meidän pihamaalla, melkein metsänreunassa.Uskomattoman kauniita ja herkkiä .Väri on aivan mahtava.Raikkaat tuoksut on toivottuja sieraimiin.