Kiusauksia ja muita väärinkäsityksiä

Heh, tuli tuosta kiusaus-ruuista mieleen että peskana luulin, että janssoninkiusaus yms. olivat kehitetty nimen omaan ihmisten kiusaksi. Että ovat pahaa syötävää tai jotain. No en edelleenkään ole kiusausten ystävä.

Pienenä luulin että panimo on yhtä kuin ilotalo. Mistä ihmeestä olin tuonkin saanut päähäni ja mistä edes tiesin mikä ilotalo on?

Kaveri luuli pienenä että piruetti on kirosana. Kummasteli kun luistelukisojen selostaja kiroili aina niin paljon:D

Mitä itse olet luullut/käsittänyt väärin/toisin? Lapsena tai nyt myöhemmin?

Avainsanat: väärinkäsitys kiusaus panimo lapsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 22:04

vieläkin on kammo :)).. siltoja kohtaan.. varsinkin sastamalan kirkonsiltaa , kun tätini peloittelivat minua , et hyrkinhullut ... siellä on sellainen mielisairaalaa vieläkin olemas , niin ne hullut karkas karkauspäivänä ja piiloutui sinne sillan alle , me asuimme aika lähellä sitä siltaa ja tädit meinas et en siten mene sinne likikään vettä tai juokse sinne sillalle roikkuun, jot he peloitteli niillä hyrkinhulluilla , jotka nappaa pikkuisia tyttöjä .. huii vieläkin , kun sitä siltaa kuljen tulee vilunväreet vaikka samalla naurattaa .. meillä on täälä kotipihan lammessa krokotiili , ihan sen takia , kun nuo pikkuiset ovat mummilassa eivät roiku kaiteella tai muuten mene veteen ilman aikuisia .. kaiken huipuksi he ovat sen siellä jopa nähneet .. :) kauheata pelotteluu huii :))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.04.2010 - 21:58

En minä, mutta poikani aikoinaan kysyi minulta, että mihin nämä mansikan terskat laitetaan. Luulen, että hänellekin on jo selvinnyt terskan ja perskan ero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 01:15

En muista yksittäistä tapausta, mutta hassuja sanoja välillä lasten suusta kuulee, jotka eivät sitten alkuunkaan ole sitä mitä pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:39

Muistan yhden hauskan sanonnan eli lapsen väärinkäsityksen.
Hoidin yhtenä iltana tilapäisesti serkkuani joka oli korkeintaan 3-4-vuotias. Illalla näkyi huoneen ikkunasta täysikuu ja tyttö totesi: piru näkyy. Oli varmaan kuullut sanan ohimennen joltain aikuiselta ja kun ei tiennyt myöskään kuun nimeä, oletti että tuo on nyt se piru! Korjasin kyllä nimen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:01

Juuri lukemaan oppineena luin mehupurkin kyljestä, että pure-pak ja ihmettelin kovasti, miksi mehutökkiä pitää purra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:23

Mun poika,kun opiskeli lukemaan,tavasi jonkun purkin kyljestä "ei lasten käsiin",silmät suurina ihmetteli "miksei lasten käsille?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:36

Lapsena ihmettelin miksi pellolla tuulee vaikka siellä ei ole puita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 07:27

Äitini ei keriinnyt oleen lastensa kanssa .Hän pelotteli kaivolla käydessämme kaikki mukulat.Kun avaat kaivon kannen ja kurkkaat ,näkki vettää kaivoon eitkä pääse sieltä pois vaan kuolee.Silloin oli suuri vaara kuolla kaivoon lapsien. Oli aika hyvä konsti peloitelle .Harvoin enää sellaisia vesikaivoja missään tapaa.Näin untakin kauan ,kun poistuin kotoolta.