Miksi jotkut ihmiset liioittelevat ja kaunistelevat asioita?

Avainsanat: liioittelu kaunistelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 10:53

Kyllähän niitä löytyy joka yhteisöstä, useasti kyse on nk. HB-syndroomasta

Hyacinth Bucket - tyypin ihmisillä on noita vaikeuksia. Vaikka kuinka koittaisivat pysytellä asiassa, joka lauseeseen täytyy saada mahdutettua viesti omasta erinomaisuudesta, harvoin kovin todellisesta, mutta siitä millainen niin mielellään olisi, tai ainakin haluaisi muiden uskovan niin. Ja kun konstit käyvät vähiin, riittää se toisten polkeminen oman tasonsa alapuolelle.

Tällaisessa yhteisössä tuo ominaisuus lähinnä naurattaa, mutta kieltämättä aika usein siinä ohessa tulee jonkun mieli pahoitettua, usein aika törkeästikin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 19:07

Heikko itsetunto. Ei haluta tai osata näyttää sitä mitä oikeesti ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 19:29

Eivät kuulu ainakaan minun lähipiiriini tuollaiset ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 20:15

Junaan nousijoita on monenlaisia. Toiset pysyy kyydissä toiset ei. Niinhän se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 20:32

Minä pyrin ainakin sanomaan suoraan .Toiset voi ymmärtää eritavalla. Niinkuin kaikilla pitääkin olla omat ajatukset .Joustoa tarvitaan jokatapauksessa.Kaikkia kunnioittaen eteen päin.

Lisätty: 29.04.2010 - 21:03

Tuli mieleen, jos olet köyhä ja nöyrä ,se ei ole häpeä.Mutta rikas ja kova on häpeä ja tyhmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 20:36

Joidenkin mielestä asioiden kertominen totuudenmukaisesti on puukonisku heidän puhtoiseen ja haavattomaan ekoonsa. Heille totuuden kertominen ilman liioittelua ja kaunistelua on sama kuin hidas itsemurha siitä syystä, että he näin tehdessään pyrkivät aina siihen että se saisi muut lopulta kiiloittamaan heidän ekoaan totuuden vastaisilla kehuilla heistä itsestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2010 - 20:43

Siksi, ettei totuus heistä paljastuisi, kuten esim. varattomuus, tyhmyys, perheongelmat sekä lukuisat muut asiat jotka toisilla on paremmin. Sitä taidetaan kutsua heikoksi itsetunnoksi kun pitää esittää fiksumpaa kuin onkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 21:25

Teatraalisuutta lähinnä mun mielestä,eikä tee mittään vaikutusta,sillä paistaa läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 22:02

Meitä on moneen junaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 22:07

Asioiden kaunistelu ja liioittelu on vain itsepetosta. Yritetään muuttaa asioita sellaisiksi mitä ne haluaisi olla vaikka niitä ei voisikaan/tahdota muuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:44

Halutaan olla olevinaan hienompia, parempia ja muutenkin erinomaisempia kuin toiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:53

En ole havainnut moista, tuttaviini ei kuulu tuollaisia eikä myöskään työympäristööni.Mistä sen muuten ehdottoman varmasti tietää että joku liioittelee, kertokaa ihmeessä?? Jotku kyllä ovat parempia kuin jotkut toiset, se on faktaa ja aiheuttaa taas joissain kateutta.