Miten vaikuttavat Adaptogeeniset kasvit ihmisen elinjärjestelmään ?Kasvilääkinnällä on ennen vanhaan ihmisiä hoidettu.

Avainsanat: adaptogeeni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.04.2010 - 18:52

Tuolla tietoa:
www.puhdistamo.com/content.p...aptogeenit

Lähteet:
google

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 18:53

Adaptogeenin täytyy olla vaaraton ja aiheuttaa mahdollisimman vähän häiriöitä elimistön fysiologisiin toimintoihin, sillä on oltava yleisluontoinen sekä yleensä normalisoiva vaikutus riippumatta patologisesta tilasta (Brekhman, Dardymov). Vuonna 2002 Singh, Hoette ja Miller totesivat adaptogeenin olevan "substanssi joka lisää kehon kykyä sopeutua sisäiseen ja ulkoiseen stressiin, vahvistamalla immuunijärjestelmän, hermoston ja eri rauhasten toimintaa."lähde tarkemmin?

Adaptogeenit ovat yrttejä tai lääkinnällisiä kasveja, jotka lisäävät kehon eri organismien vastustuskykyä stressiin, sairauksiin ja ympäristöön sekä normalisoivat ja tehostavat aineenvaihdunnan toimintaa.lähde? Tyypillisimmät adaptogeenit valmistetaan kasvien juuriosista. Adaptogeenisten kasvien juurten kehittymiseen kestää yleensä todella pitkä aika (3-7 vuotta) ja niiden kasvupaikka on usein tavallisesta poikkeava; kasvi kasvaa joko erittäin korkeassa tai erittäin matalassa ilmastossa, minkä vuoksi se on joutunut kehittämään itselleen ääriolosuhteisiin sopeutumiseen tarvittavia puolustusmekanismeja.

Lännessä tunnettuja adaptogeenisia yrttejä: Maca-juuri, Ashwagandha, Gingseng, Ginkgo, Lakritsijuuri, Ruusujuuri, Maraljuuri, Siperian gingseng, Sitruunaköynnös, Pakurikääpä

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 19:00

Ratamon lehti auttaa pieniin haavoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 19:44

Tuolla tietoa Google: adaptogeeniset kasvit ja toinen jos haluaa tutustua on google:vanhan kansan parantavat kasvit.

Lähteet:
google:mitäpä sitä enmpää runoilemaan, kun näinkin voi vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 20:11

Kasveja kaikki tyynni. Geeni lopussa viittaa manipulaatioon ja muutokseen. Adapto edessä viittaa sovitukseenseen. Ihan vapaasti perusteltuna sovittavat lläkeaineena geenejä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 16:36

- Adaptogeenit tukevat hormoni- ja immuunijärjestelmän toimintaa
- Useilla adaptogeeneillä on immunomodulaattorin tai immunostimulantin ominaisuuksia. Immunomodulaattorit säätelevät immuunijärjestelmän toimintaa (esim. aswagandha, aasian ginseng, amerikan ginseng, cordyceps, pyhä basilika, eluethero, guduchi, shijalit, reishi, lakritsinjuuri), kun taas immunostimulantit pelkästään "boostaavat" immunijärjestelmän toimintaa (esim. astralagus. goji, schisanda, rhaponticum, jiaogulan)
- Adaptogeenit stimuloivat mitokodrioiden toimintaa -> lisää ATP:tä
- Adaptaogeenit tasapainottavat maksan, munuaisten ja haiman toimintaa
- Adaptogeenit toimivat voimakkaina antioksidantteina
- Adaptogeenit suojelevat maksaa
- Adaptogeenit suojelevat sydäntä
- Adaptogeenit suojelevat soluja kemoterapian ja säteilyn aiheuttamilta haitoilta
- Adaptogeenit suojelevet syöpää aiheuttavilta karsinogeeneiltä
- Adaptogeenit ehkäisevät tulehdusta
- Adaptogeeneillä on voimakas vaikutus hengitys- ja verenkiertoelimistöön
- Adaptogeenit tarjoavat anabolisia vaikutuksia
- Adaptogeenit säätelevät HPA-akselin (hypotalamus-aivolisäke-lisämunuais-akseli) ja sympaattisen hermoston toimintaa
- Adaptogeenit vaikuttavat aivoihin, hermostoon ja eri rauhasiin (kilpirauhanen, lisäkilpirauhanen, aivolisäke, kivekset etc.)

www.puhdistamo.com/content.p...aptogeenit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 07:40

Mulla on ollut tapana kesäisin, pistää suuhunu varmaksi tuntemia vihreitä kasvin osia .Etenkin keväällä silmuja. Mutta en ole lunssiakaan sairastellut hyvin harvoin.Viimeisen 2v.den aikana en yhtään.Kerään ja kuivaankin niitä.Puhtaista paikoista.