Oletteko tehneet simaa.Minä pullotin laitoin rusinat ,kannoin kellariin.

Lisätty: 29.04.2010 - 08:56

Teen vappuaamuna tuoretta pullaa päällä pähkinöitä ja variini sokeria.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 20:15

Höh, en tänäkään vuonna tehnyt simaa. Joka vuonna on pitänyt mutta sitten se on vain jäänyt, tylsää. Mutta voihan sitä simaa tehdä muutenkin. Isoäidillä oli tapana tehdä ihanaa simaa, hän lisäsi siihen raparperia, tuli ihanan pirtsakkaa juomaa.

Munkkeja sentään huomenna paistan. Tosin ostimme simaa pääsiäisenä läheisen päiväkodin pääsiäismyyjäisistä, oli nimetty simantyyppiseksi Noitajuomaksi ja hyvää oli. Sieltä sai ostaa myös itsetehtyjä munkkeja, olivat jumalattoman isoja ja hyviä.

Kysyjän kommentti

Kyllä simaa voi tehdä koko kesän kylmään, hyvää tarjottavaat juomaa.Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 08:53

Simaa en tee,mutta munkkia paistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 09:27

simaa en tee, ostan kaksi tippaleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 09:52

tänä vuonna ei edes sitä kuuluisaa pikasimaa, tyydyttävä vieraan maan antimiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 10:04

enkä minäkään, en edes sitä samaista pikasimaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 10:16

Minä olen tehnyt , joka vuosi 2-3 satsia joudun sitä tekemään, lapseni vievät kotiinsa sitä aina paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2010 - 11:35

En kehtaa niin suurta määrää tehdä. Saatan ostaa ns. simaa kaupasta, joka ei todellakaan ole simaa edes nähnytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 11:40

Simat tekemättä. Korvikkeeksi "tänttärintippoja" rusinoilla höystettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 14:15

En ole tehnyt tänä vuonna, mutta taito on tallessa. Yritämme tyytyä kaupan antimeen, joka ei ole läheskään yhtä hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 16:26

En vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 18:14

Ei täälläkään pikasimaa eikä edes Laihialaisten malliin:pistetään hiiva suuhun ja mennään kellariin käymään.
Viini on viisasten juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2010 - 19:27

En tee simaa, en munkkeja enkä osta tippaleipiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 19:54

Olen tehnyt ja kohta juotukin on pullot tyhjiksi. Tänään just sain munkit paistetuksi ja nyt maha pömpöttää, kun tuoreena piti ahmia niitä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 15:23

En tehnyt simaa vaan koululaisten myyjäisistä ostin pullollisen.