Mitkä ovat maailman seitsemän ihmettä?

Avainsanat: maailman seitsemän ihmettä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 10:11

Naapuri mukaan ne ovat :

Sirkka, Saara, Anni, Kaisa, Liisa, Lotta ja Leila (anoppi, muija, kaksi kälyä ja kolme tytärtä)

niitä ei pysty järjellä ymmärtämään

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 06:02

Listan ihmeistä esitti kreikkalainen arkkitehti Filon Bysanttilainen n.200v ekr.

1 Artemiin temppeli
2 Babylonin riippuvat puutarhat
3 Faroksen majakka
4 Gizan suuri pyramidi
5 Halikarnassoksen mausoleumi
6 Rodoksen kolossi
7 Zeuksen kuvapatsas Olympiassa

8 Uuden ajan ihmeet; fi.wikipedia.org/wiki/Maailm...jan_ihmeet

Lähteet:
www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../12/415728

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 07:32

Vuonna 2007 valittiin uuden maailman seitsemän ihmettä, jotka siis ”syrjäyttivät” antiikin Kreikan aikana vakiintuneet maailman mahtavimmat rakennelmat ja monumentit ihmeiden listalta.
1. Chichén Itzá
2. Colosseum
3. Kiinan muuri
4. Kristus-patsas
5. Machu Picchu
6. Petra
7. Taj Mahal

Lähteet:
www.rantapallo.fi/kulttuuri-...a-ihmetta/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 08:16

Arkistosta löytyy vastauksia, on hiljattain kysytty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 09:31

täs ois suomen...
Suomen Kotiseutuliitto, Suomen Matkailuliitto ja Finnair järjestivät vuonna 1973 kilpailun "Suomen seitsemät ihmeet". Tulokset julkaistiin 22.3.1973 Lappeenrannassa järjestetyssä tilaisuudessa, jossa myös tarjoiltiin särää.

Kilpailun virallisessa tulostekstissä selostetaan särästä mm. seuraavaa: "Lemillä osataan valmistaa voimallinen ja maukas ruoka, joka tiedetään särän nimellä. Särä on alunperin ollut valmistuksessa käytetyn koivuisen kaukalon nimi, mutta lyhyenä ja ytimekkäänä se soveltuu myös ruokalajin tunnukseksi."

Kilpailussa palkitut muut ihmeet olivat:

Suomalaista huipputekniikkaa Otaniemessä (tutkimuslaitokset sekä arkkitehtuuri)
Satasaarinen Koitere (Ilomantsin Koitereessa on saaria yhtä paljon kuin kesässä öitä)
Kirkkokansan varjot (Pihlajaveden vanhassa kirkossa Keuruulla)
Keimiönniemen kalapirtit (Muoniossa, Pallastunturin juurella, Jerisjärven rannalla kokonainen kalapirttien kylä)
Vanha Rauma (suomalainen puukaupunki)
Stundarsin museokylä ja kalaasit (Sulvalla, museokylä ja ruotsinkielisen Pohjanmaan omaleimaiset juhlat - kalaasit)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2010 - 11:32

Voi tuota vähäviisaan sutjautusta jälleen. Ihmeeltä todellakin kuulostaa.
Kuten meidän naapurissammekin: anna aina rauha mat kusta ville,
joista ville ei juonut kahvia ollenkaan, mutta kusta kupillisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 11:34

Vähäviisaan kanssa samoilla jäljillä. Tutkimattomia ovat naisten aivoitukset. Yllätyksiäkään ei puutu. Ihmeellistä, mutta totta.