Minkä linnan "pässi" on pelastanut?

Avainsanat: pässi linna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 00:50

Olavinlinnan

____
"Kuutamoa vastaan pystyyn noussut pässi - joka oli vielä kaupan päälle alkanut määkimään - oli muistuttanut Paholaista siinä määrin, että venäläiset olivat säikähtäneet. Tämän kuultuaan linnassa oli tehty yleinen hälytys, ja linna oli pelastunut. "

Lähteet:
takkirauta.blogspot.com/2008...linna.html

Kysyjän kommentti

Kiitos, siellä se pässi edelleenkin linnaa vartioi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 01:32

Olavinlinnan

tässä yksi tarina:

Yksi tunnetuimmista tarinoista kertoo muuriin haudatusta tytöstä. Tarinasta on tehty myös laulu, Annikki Tähden Balladi Olavinlinnasta. Tarinasta on monia versioita, tässä yksi: Ruotsalaisen linnanherran kaunis tytär, Ingnel, oli rakastunut venäläisupseeriin. Hän avasi rakkaalleen linnan portit, ja sisään hyökkäsi venäläisarmeija. Hyökkäys torjuttiin, mutta linnan kavaltaneen neidon loppu oli surullinen. Linnanneito haudattiin elävältä linnan muuriin. Neidon hautapaikasta versoi sitten tytön viattomuudesta kertonut pihlaja. Sitkeä pihlaja oli todellinen. Se putosi kaiketi lahonneiden juurtensa vuoksi vasta 1950-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 08:08

Olavinlinnan , muistan oppaan kertoneen tuon tarinan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 09:22

Ilavinlinnan , kts google, Olavinliina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 09:56

Olavinlinnan. Se oli Gunnar, se oli Gunnar. Pässi vierasmaalainen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 15:26

Olavinlinnan pelasti. Liekö myöhemmin ollut linnanneidolla pässinpökkimät jalassaan talvipakkasilla.