Miten saa naapurin kissan pysymään pois meidän pihalta?

Naapurin kissa on ollut jo monia vuosia ennen muuttoamme tämän huudin kingi, ja käynyt merkkaamassa reviiriään kaikkialla. Meillä on myös kissa, jonka olemme antaneet kulkea vapaana ulkona, melko maalla kun asumme. Naapurin kissa kuitenkin on ehtinyt merkkaamaan meidän pihamme ja mm. sisäänkäynnin ennen tuloamme (kissan pissa ei kuitenkaan onneksi haise.. se vielä puuttuisi).. Nyt se tulee ihan kuistille asti ja tappelevat karvatollot lentäen kissamme kanssa.

Naapurin kissa on uskoakseni leikattu, mutta kenties liian myöhään, koska jatkaa merkkailuaan. Ärsyttävää se kuitenkin on, kun se suihkii ja hinkkaa persustaan kaikkialle meidän pihassa (joka on siis aidattu, mutta eihän se kissoja tietenkään pitele).

Vielä nyt lisäekstrabonustietona sellainen juttu, että tämä naapurin kolli hyppäsi myös yhden toisen naapurimme parvekkeelle, jossa heidän sisäkissansa sattui olemaan, ja höykytti tämän verille ja luultavasti "vanhasta muisitista" astui heidän tyttö kissan (jota ei ole edes leikattu). Mikä siis neuvoksi?

Avainsanat: kissat reviiri reviirin merkkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2008 - 00:48

Kannattaa puhua asia naapurin kanssa.
Helpopin ja asiallisin keino.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 15:10

Meitil vähän sama ongelma, kun jonkun naapurin joku harmaa kolli käy näit meiän kissoja (sisäkissoja, paitsi sillon kun pääsevät jostain syytä karkuun) riiamassa välil tossa takaoven (lasinen) takana ja teputtaa tassujaan oveen ja huutaa ja meitin kissat takoo takasin ja alkaa flaidaan sen jälkeen keskenään (en tie miks)?
Menisin kertoon naapurille, jotta pitäis kissaansa kurissa ja herran nuhteessa, jos vaan tietäisin kenen on. Jos tiedät kissan omistajan niin voip käydä yrittämässä keskustella syntyneestä ongelmasta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 17:43

naapurin kissa ei taida olla leikattu, jos se viel kusee pitkin poikin. hitsi ku teillä omiakin kissoja, muuten oisin neuvonna että siihen terassille vaikka oisit pistännä sitruunan kuoria (tuoreita) ja viel vaikka hieronnu niit kuoria kaiteisiin/ aitaan. kissat kartta jostain syystä sitruunaa. olin aikoinani päiväkodin keittiössä apulaisena ja se pääkokki teki niin, kun sielläki kollit merkkas terassia ja se haisi. jos en väärin muista niin se sitruuna tehosi, ainaski jonkun aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 22:19

Kissat saa pysymään poissa pihalta esimerkiksi käyttämällä kissakarkotetta jota saa ostaa vaikkapa K-Marketeista tai Prismoista. Ainetta käytetään ohjeen mukaan, yleensä toimii hyvin. Vaikuttavana aineena on Bergamotti-öljy, eli sama aine jota käytetään myös Earl Grey -teen mausteena. Kannattaa kokeilla !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2008 - 22:57

Hätätilassa bensakin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 11:37

Mä levitän kanankakkaa.Kissa on siisti eläin,eikä voi sietää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 12:45

onhan virkeä ja viriili kuohilaskolli, melkein katteeks käy, mutta voiks sen naapurin kanssa jutella onkelmasta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 12:47

Mulla sama ongelma, mutta me tehdän nin että lähdetään kutsumaan sitä, otetaan syliin ja sitten kannetaan se jonnekkin kauas ja ajetaan pois ja sitten se ei ole lähipäivinä tullut :D