Ranskalaisviljelijöiden traktorit ...

...tukkivat taas Pariisin? elisa.net/uutiset/ulkomaat/?...d=49137547

Saataisko me niitä mitenkään järjestykseen?

Avainsanat: traktorimarssi pariisi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 12:48

Hieno homma,tyylillä miekkariin ja joukkovoimalla,Massey-Fergussonit bulewardeilla,Viva la France!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 05:45

Antaa heidän nyt itse vaan järjestellä asiansa ja traktorinsa, kun on tuo Kreikan asiakin vielä kesken, eihän me kaikkia asioita ehditä järjestelemään.heh heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 06:04

Siistiä, lähtisin oitis matkaan jos asuisin Pariisissa ja omistaisin kyseisen kulkuneuvon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 08:21

On oikeastaan hienoa, että Ranska ja ranskalaiset ajavat aktiivisesti asioitaan. Niin he näyttävät tekevän lähes asiassa kuin asiassa. Mistä löytyisi vastaava aktiivisuus Suomeen ja suomalaisiin? Tänä päivänähän kaikkea EU:sta tulevaa käsitellään silkkihansikkain, ilman pienintäkään kritiikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 08:50

Ranskassa ollaan aktiivisia, hyvä niin. Suomessa vaan mutistaan, ei mitään yhteishenkeä.

Lisätty: 28.04.2010 - 13:30

Muistan että Helsinkiin tuli myös viljelijöiden traktorimarssi, ei ole kovinkaan kauan sitten. Liittyi johonkin EU:n maatalouskysymykseen, silloinen komissaarikin kävi Suomessa, ihan Seinäjoella saakka ja joutui kovaan tenttiin. Olisko liittynyt "vaikeiden alueiden " asiaan...eli poikkeuksellisiin ilmasto-oloihin ja niiden korvauksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 09:31

Kyllä ne järjestyksessä olivat, niin kuin alokkaat marssilla. Kyllä ne aikanaan häipyvät Pariisista. Suomessakin kai joskus kokeiltu. Vaihtelevalla menestyksellä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 13:53

Emme me pysty heidän traktorimarsseilleen mitään. Katsoin kerran, kun nämä maanviljelijät suihkuttivat tuhansia litroja maitoa pitkin Pariisin katuja. Silloin ajattelin, että sen maitomäärän avulla olisi voitu pelastaa moni pienokainen nälkäkuolemalta. Maajussit eivät ole koskaan tyytyväisiä. Mielestäni he ovat yksityisyrittäjiä siinä kuin muutkin yrittäjät. Miksi heille pitäisi jakaa tukiaisia miljoonilla euroilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 22:13

Hyvä, että jotkut pitävät puoliaan eivätkä vain mutise partaansa ja kiroa systeemiä. Meilläkin olisi joskus syytä mielenilmauksiin.