Mikä olisi hyvä desinfiointi aine hygieniatarvikkeille?

Tarkoitan kynsisaksia, pinsettejä yms

Avainsanat: hygienia puhtaus kynsisakset pinsetit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 18:25

eikös se pirtu päde kaikkeen ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 18:27

Kiehauta.Toinen on sooda.Viina .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:33

10 min. kiehuvassa vedessä luulisi kaikki pöpöt hävittävän,
tai sitten se pirtu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:36

Kiehautus ainakin helppo kotikonsti. Muistan että aikoinaan tuttipulloja aina piti kiehautella. Mutta pirtu on varmasti toinen hyvä vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:39

kiehauta ne. silloin niihin ei jää mitään ylimääräistä puhdistusainetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:10

Apteekista esim. Neo-Amisept tai Desinfektol tappaa pöpöt myös näistä metallisista tarvikkeista.

Lisätty: 27.04.2010 - 20:08

jäi mainitsematta, jotta toki nuo muutkin ovat oivia keinoja ja tämä vain lisäys mahdolliseen valikoimaasi desinfioinnissa:)

Lähteet:
www.yliopistonverkkoapteekki...sinfiointi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:37

Lintulentsun jäljiltä useammasta kodista löytyy jotain käsidesiä. Se käy tai todellakin vedessä keittäminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:50

Keitä vaan vedessä ja nauti samalla laimennettu pirtua, niin hyvä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 20:22

Keittämällä sitä ennenkin desifioitiin.

Lisätty: 27.04.2010 - 20:35

Löysin tuollaisen linkin kun lähdin oikein etsimään:
www.kampaamokauppa.com/brave...00-ml.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 21:15

Kyllä se kiehautus on paras konsti, me ollaan nykyihmiset niin kemiallisilla aineilla kyllästetty, että ei vesi enää kelpaa mihinkään. Joku suihke tai neste pitäs aina olla saatavilla.Yhdyn Justuksen vastaukseen, ennen tuttipullot keitetiin vedessä ja terveitä lapset ovat olleet. Suo siellä, vetelä täällä.

Lähteet:
oma aivoitus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 03:54

Mä olen pyyhkäissyt desinfiointiaineeseen (neo amisept) kostutetulla vanulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 11:40

Kiehuvalla vedellä pesu on hyvä. Onko teillä kaikilla lääkärituttavia kun pirtua käytätte/saatte? Sehän "respetilääke".