Tiesitkö että harakka tuo huonoa onnea, uskotko väitteisiin?

Harakan nauru tietää onnettomuutta,
ellei ehdi sylkäistä kolmesti ennen naurun loppumista.

Millaisia väitteitä olet harakasta kuullut? Tai sanontoja.

Avainsanat: harakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 19:30

Meillä rääkyy ja pomppii niitä alvariinsa. Eivät ole povanneet mitään tähän taloon.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 18:10

Pihamaalla tai -tiellä räksättänyt harakka on kertonut epämieluisista vieraista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:20

vanhankansan vihtahousut sanoivat,
harakan nauru pihapuussa tiesi kuolemaa jollekkin talon asukkaalle.

vaan en kyllä usko uskomuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:29

En usko tuohon väitteeseen .Mulla ollut harakoita ja variksia .Mutta onni senkuin kukoistaa.Yhteen aikaan veivät saunasta saippuat.Ne juttelee kun niille puhuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:54

En ole koskaan ennen kuullutkaan, että harakka toisi huonoa onnea. En usko että tuo sen paremmin huonoa kuin hyvääkään onnea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:39

Olisin kuollut jo monta kertaa, kun yksin täällä mökillä harakan naurua kuuntelen. Ei taida olla totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2010 - 21:24

Taikauskoa, johon minä en usko. Varastelevat kiiltäviä esineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 21:27

No se on samaa sorttia kun lause joka uniinsa uskoo, se varjoonsa hukkuu.o

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 22:43

En ole kuullutkaan moista tarinaa. En myöskään usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 07:20

En usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 10:05

En ole koskaan harakan kuullutkaan tuottavan honoa onnea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 11:47

Joskus oli sanonta että jos harakka nauraa räkättää, silloin sinulle nauraa muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 14:10

En usko moiseen väitteiseen.