Minkä vuoksi on rakennettu Trinita dei Monti? Kuka aloitti sen rakentamisen?

Lisätty: 27.04.2010 - 19:19

Kaunis rakennus. Jäi näkemättä viime käynnillä, mutta seuraavan kerran pitää kiivetä espanjalaiset portaat ylös asti.

Avainsanat: portaat kukkula

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 09:45

no varmaan sen vuoksi, että saatiin eilen viettää siellä häitä

www.aijaa.com/v.php?i=6157754.jpg

_________

minä osaan googlettaakin, mutta tällä kertaa sattui olemaan tuore oma kokemus

edellisistä huolimatta en tunne mitään tarvetta vinoilla muille

Kysyjän kommentti

Kaunis kiitos vastauksestasi, viisaista sanoistasi sekä upeasta kuvasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 17:05

Käykö nain helposti mene googleen kirjoita: trinita dei monti.
Näinhän näihin vastataan useasti. Avautuu tietoa yli ymmärryksen.

Lähteet:
oma hoksaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 17:11

Ludvig XII alkoi 1502 rakentaa Trinità dei Montin kirkkoa Roomaan Napolista saamansa voiton kunniaksi paikalla olleen luostarin Fratres Minimi di San Francesco di Paola pyhäköksi .

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 17:35

Santissima Trinità al Monte Pincio ('Pyhän Kolminaisuuden kirkko Pinciolla'), lyhyesti Trinità dei Monti, on kirkko Roomassa. Kirkko sijaitsee Pincion kukkulalla lähellä Piazza di Spagnan aukiota kuuluisien espanjalaisten portaiden yläpäässä. Portaat, joiden oikea nimitys on Scalinata della Trinità dei Monti , muodostavat kirkon kanssa yhtenäisen kokonaisuuden. Kirkon edessä on pieni aukio, josta vasemmalle lähtee katu Viale della Trinità dei Monti ja oikealle Via Sistina ja Via Gregoriana. Aukiolla seisoo roomalainen keisariaikainen obeliski Obelisco Sallustiano, joka pystytettiin paikalleen 1789 .

Ludvig XII alkoi 1502 rakentaa Trinità dei Montin kirkkoa Napolista saamansa voiton kunniaksi paikalla olleen luostarin Fratres Minimi di San Francesco di Paola pyhäköksi. Alkuperäinen suunnitelma edusti myöhäistä ranskalaista gotiikkaa. Rakentaminen pitkittyi, ja lopullinen renessanssityylinen kirkko vihittiin 1585. Giacomo della Porta suunnitteli kirkon julkisivun. Kirkko oli pitkään Bourbon-sukuisten kuninkaiden hallinnassa. Napoleonin sotien aikana sen esineistö ryöstettiin. Ludvig XVIII palautti saaliin Bourbonien restauraatiossa. 1828 kirkko uskottiin ranskalaisen katolisen Pyhän sydämen järjestön (Religieuses du Sacré-Coeur de Jésus) haltuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:05

Edellä jo koko joukko hyviä vastauksia. Ohessa kuva kyseisestä kirkosta.

images.google.fi/imgres?imgu...s%3Disch:1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:12

Juu Palisanteri on hakenut oikean vastauksen. Harmi kun en ehtinyt aikaisemmin vastailemaan. Mökillä ja ulkona koko päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 19:22

Näyttää että täällä on ihan kilpailu kuka ehtii googlettamaan vastauksen ensimmäisenä. =) Häntäheikkinä kerkiää toteamaan vain että ehtivät jo ja vastaan samallalailla. =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 13:25

Minä en googleta, en lue myöskään edellisiä vastauksia. Vastaan jos tiedän, joskus arvaan eli silloin kun en ole varma asiasta. Oikea vastaus on jo tullut (googlettaen tai ei) eli en toista sitä.