Kuka maalasi Tarja Halosen muotokuvan, joka aiheutti paljon supinaa. Ja minkä johdosta?

Teos julkaistiin 2002.

Avainsanat: tarja halosen muotokuva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 14:53

Rafael Fardi oli taiteen kiintopisteenä maalattuaan presidentin muotokuvan.Hän sanoi maalanneensa presidentin sellaisena kun itse näki hänet.Värien presidenttinä.Arvostelijat kuten Hesari sanoi ,taiteelliseksi riemuvoitoksi.Aamuposti taasen että muistuttaa uusia perunoita.Minä pidin hänen maalauksestaan kuten Säreströniemenkin töistä.Hyvin värikkäistä maalauksista.Ei se näkö vaan koko ja värit.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 15:22

Rafael Fardi, valtioneuvostonlinnassa paljastettiin 08.11.2002.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 16:46

Olisikohan tuon takia:
www.finnland.de/public/defau...ture=fi-FI

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 19:05

Taiteilija Rafael Wardin tekemä muotokuva Tasavallan presidentti Tarja Halosesta on aiheuttanut Suomessa vilkasta keskustelua. "En maalannut häntä ainoastaan presidenttinä, vaan värien presidenttinä, sellaisena, kuin minä hänet näen."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 09:01

Rafael Wardi. Pidän Wardin värimaailmasta ja Halosen kuvan tekijäksi oli kompromissiratkaisu, näköisensä olisi ollut vähemmän edustava......

Lisätty: 28.04.2010 - 10:59

"Supina" asian ympärillä johtui siitä kun kuiskittiin ettei uskalleta tehdä näköistä.