Miten suhtaudut lehtimyyjiin? Lopetatko heti puhelun vai kuunteletko "hyvän tarjouksen"?

Pari vuotta sitten tein vuoden ajan puhelinmyyntityötä, myös lehtimyyntiä.

Lisätty: 27.08.2008 - 12:23

Muutama äkäinen ihminen sattui minulle vastaamaan. Suurimman osan kanssa pystyi keskustelemaan vaikka kauppoja ei tullutkaan. Ärsyttävimmät vastaukset minulle olivat tyyliin älä soita, olen nukkumassa. Niin kuin olisin sen puhelimeen nähnyt. Kyllä se varmaan paljolti on itsestä kiinni, lyödäänkö luuri heti korvaan kun saat itsesi esiteltyä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 11:40

Työtään he vain tekee, mutta ottaa ns pattiin kun puhelin saattaa soida useita kertoja päivässä/viikossa/kuukaudessa ja aina lehtiä, lehtiä ja lehtiä! Hermot männee, ja varsinkin kun sanoo, ettei oikeesti halua tilata mitään, niin se on pakkomyyntiä kun eivätten heti usko.

Pitäis olla ilmeisesti joku rekisteri heitil yhteisesti (tiiä näistä), etteivät niin monet ja niin tiheään tyrkytä/myy niitä lehtiä, siinä menee hermot, jos vaikka kerran 3kk aikana joku soittais (lehtimyyjä) niin vastaanotto voisikin olla täälläkin päässä paljon lupsakampi eikä niin kireä kuin nyt mulla ollu, kun lehtiä tulee eikä sitä kukaan määräänsä enempää ehdi/jaksa lueskella.
Tosin on paljon kiinni puhelinmyyjänkin käyttäytymisestä asiakasta kohtaan, miten heihin suhtauu mahd. ostaja/tilaaja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 12:32

Aiemmin vastailin ja kuuntelin, mutta kun sattu muutaman kerran peräkanaa, että myyjä loukkaantui ja käyttäytyi sen mukaan, kun en halunnut tilata, niin...Nykyään en vastaa tuntemattomiin numeroihin (paitsi jos odotan puhelua esim. postin kotiinkuljetus), jos on tärkeää asiaa jättää viestin vastaajaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 13:28

Eipä noi juuri häiritse, koska sen voi estää

www.intermin.fi/vrk/home.nsf...5C00346DC9

Tosin tämä toimii aina "Kiitos! mutta tuo lehti tulee mulle töihin".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 14:18

Lopetan alkuunsa, siedettävän kohteliaasti jos mahdollista, tuota työveruketta olen myös aika paljon käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 17:44

Yleensä kieltäydyn kohteliaasti tai vetoan tekosyyhyn "nyt ei ehdi puhua, kiitos moi". Jos haluan tilata lehtiä, teen sen itse netistä. Puhelimitse en ikinä ostaisi mitään. Välillä puhelinmyyjät osaavat olla tosi ärsyttäviä, eräskin päivä yksi soitti ja aloitti "onneksi olkoon, olette voittaneet huippupalkinnon, lehden tilauksen koko vuodeksi!". Sitten myyjä esitteli lehtivaihtoehtoja vartin ja kun lopulta onnistuin valitsemaan yhden niin hän tokaisi "joo se on sitten ekat kolme kuukautta 0e ja sitten sen jälkeen hintaan 19e/kk. Tilauksen voi keskeyttää vuoden päästä." Silloin en kyllä jaksanut lopettaa puhelua kovin kohteliaasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 18:09

jos erehdyn vastaamaan lehtimyyjälle niin joskus tekis mieli sanoo heti ei kiitos ei kiinnosta. mutta kun sen lehtimyyjän suu käy niin ettei suunvuoroa saa. ne on just niitä ärsyttäviä myyjiä, ku ne puhuu ja puhuu ne on niin keskittyneitä puhumiseenja myymiseensä, etteivät varmaan huomais jos luurin löis kiinni. sitten on niit ärsyttäviä myyjiä jotka jankkaa ja jankkaa vaik oisit sanonu jo 10 kertaa ei kiitos, en osta. yhteen kivaan lehtimyyjään törmäsin siis vastasin sille. hän puhui todella kivasti ei jankannut ja ymmärsi sen toisessa päässä eli mun mielipiteet ja kerralla sanan ei. apu lehteä möi sanoin ei tarjos apu ristikkoa sanoin kyllä kiitos. ei se nyt noin lyhyesti menny mut, you no. jaana.m ei mulla ole lehtimyyjiä mitään vastaan, vaik ne kyl on vähän ärsyttäviä jotkut. työtäänhän neki tekee. kokemusta on (haukkumisesta) omassa työssäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 20:26

Tämä on harmillinen asia. Lehtimyyjä hankkii elantoaan ja minä osaan tilata lehteni ilman houkutteluakin.

Myyntitykit on koulutettu hämäävästi. Kun puhelimesta kuuluu reipas:"Hei lennu, mitä sinne Tammitielle kuuluu?", luulee aluksi olevansa jonkun tuttavan iloisen tervehdyksen kohteena. Mutta sitten kyllä käy selville, että kysymyksessä ei ollutkaan pyyteetön rakkaus vaan provisio siinä inspiroi myyntipuhetta, mikä ei tahdo loppua millään.

Lopetan puhelun jämäkästi. Lisäksi minulla on suoramyyntikielto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 20:50

jos lehti myyjä tekee tarjouksen sanon ei riitä, maksa minulle 20 euroa per lehti niin sitten saat lähettää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2008 - 23:07

Hyvä keino on alkaa kertoa omasta kurjempaakin kurjemmasta rahatilanteesta ja jatkaa veloilla, kuinka paljon sitä onkaan kertynyt. Kyllä hyö sitten luovuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 00:53

Kieltäydyn heti ja kiitän vaivnnäöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 11:45

He tekevät vain työtään.Yritän olla kohtelias ja kuuntelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 13:32

Ei ne yleensä pitkään kestä mun tinkaamista, oon saannu viimeaikoina olla aika rauhassakin, niillä taitaa olla joku vaikeiden tapausten rekisteri?