Mikä sana on sellainen joka,jää usein sanomatta?

Avainsanat: sana joka pitäis lausua jää kuitenkin usein sanomatta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 10:05

anteeksi.
monesti kuitataan sanalla "oho".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 09:53

on ainakin se V-sana, vaikka mieli tekisi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 09:56

Kiitos sanaa voisi useammin käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 10:07

Anteeksi ja kiitos,ovat tärkeitä muistaa ja myös sanoa,kun on tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 10:22

minä rakastan sinua ...tässä jo useampikin sana , joita tulee harvemmin läheisille rakkaimmille sanotuksi..... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 10:28

Anteeksi, rakastan kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 11:06

Älä unohda miten tärkeää on muistaa. Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 11:07

rakastan
anteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 11:59

Kyllä se anteeksi sana on, toinen tietysti kiitos, ja kyllä sen voi ole hyvä sanoa.
Yritän aina nämä muistaa ja pitää antaa itsellekin anteeksi.suomalaisen anteeksi pyyntö on usein oho.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:21

Sanon liian harvoin kotona kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:53

Kiitos. Näyttää puuttuvan kokonaan aika monen sanavarastosta (tänä v-tyylin aikana).
Itse olen oppinut jo varhaislapsuudessa kiittämään ja jatkan samalla linjalla edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 13:28

Anteeksi ja Kiitos on ne jotka yritän muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 13:47

Mielestäni niitä on useampikin.. Itselleni tuli ekaksi mieleen sanat kiitos ja anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 14:11

Ensimmäisenä tuli mieleen Anteeksi. Toinen suomalaisesta yhteiskunnasta puuttuva sana on Kiitos. Kuinka moni on esim. saanut työnantajaltaan tai esimieheltään kiitosta hyvin tehdystä työstä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:31

No siinähän ne tärkeimmät, ainakin itselläni unohtuu usein eli Kiitos, Anteeksi ja Rakastan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 18:59

Mikään ei jää kokonaan sanomati mutta:"Rakas olet suloinen ja tärkeä minulle" ym.voisi sanoa päivittäikin.Kiitos ja anteeksi tulee sanottua päivittäin eri ihmisille eri tilanteissa.Negatiiviset sanonnat pidän sisälläni ja jätän miltei aina sanomatta vaikka syytäkin olisi ja se ei ole välttämättä hyväksi itselle...Toisaalta taas se on turha sanoa suoraan joillekin kun se "lisää vain vettä myllyyn".Joskus kyllä kiroan oikein makeastikin mutta en yleensä toisten kuullen.Suomalainen on kyllä erikoinen "pakkaus"siinä mielessä,että kirota osaa joka tilanteessa mutta kauniita asioita ei osaa(uskalla?) ilmaista.

Lähteet:
Hyvätkin tunteet pitäisi uskaltaa suomen miehenkin sanoa ja selvin päin!