Mistä ne kaivaa sähköpostiosoitteeni mitä löytyy roskapostista?

Avainsanat: sähköposti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 09:06

Minulla tuppaa menemään joidenkin lähettäjien "tärkeäkin" posti roskapostin joukkoon on meinaan niin hyvin annettu suodatusohjeet.
On sellainenkin kansio outlook expressissä kuin "Verkkohuijaussähköposti."

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 08:10

joka kerta kun vastaat johonkin kilpailuun, kyselyyn tms. jätät 'käyntikorttisi' eli sp-osoiteesi, joita jotkut keräävät ja kuulema käyvät jopa kauppaakin ... silleen ne leviää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 08:13

Osoite- ja myös sähköpostiositetiedot ovat kauppatavaraa joita eri rekistereitä pitävät yritykset myyvät eniten tarjoavalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 08:24

roskapostista löytyy roskis....ei kannata penkoa....edes siellä roskapostissa joka on koneella, mut minnuu kyl ottaa pattiin niin , kun tuota kilpailumainos juttuu tulee s.postiin pilvinpimein...en enään edes niitä avaa vaan poistan lukematta kyseissii kirjeitä ...esim...olet voinattunut ym sontaa lähettelevät ...jot eivät ole edes avauksen arvoista ...minulle ainakaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 09:13

On joskus ihan hermostuttavaa kun tulee sitä roskapostia. Oma sp:ni tuuppaa sinne kyllä sellaisiakin posteja joita ei tarvitsisi välttämättä. Mutta sieltä ne löytyy luettavaksi tarvittaessa.
Maailma on silmiä täynnä, siksi minun osoitteeni päätyy vaikka minne. Tahdoin taikka en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 09:35

Vastasin kerran johonkin kyselyyn ja sen jälkeen on roskapostia riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 11:13

Mitä useampaan paikkaan sähköpostiosoitteensa antaa, sitä runsaammin saat roskapostia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2010 - 11:19

Riittää kun kerran olet antanut osoitteesi johonkin kyselyyn tai vastaavaan, niin jo alkaa roskissa riittämään. Poistelen niitä joka päivä lukematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 11:56

Sain juuri elämäni ensimmäisen "roskapostin" yli 10 v. vanhan Elisan sp-osoitteen kautta, jonka ei pitäisi enään toimia, mutta toimii silti aina vain.
Onko nyt Elisan sp-osoitteita murrettu tai varastettu ?
Joku ehkä venäläinen nuori nainen lähetti "suomeksi" jollain koneella käännetyn tekstin sp-osoitteensa ja kuvansa.
"Nimeni on Anastasija. I `m 28 vuotta. Oma kasvu 172. Oma paino 52."
Onko nimi enne ? anastaa sinulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:02

Minulla ei ole roskapostista ongelmia ollenkaan, ainakaan puolen vuoden kokemuksen perusteella.o

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:24

Minä menin kerran johonkin Amerikkalaisten sivuille ja laitoin sinne sähköposti osoitteeni ja nyt olen ihan liemessä roskapostin kanssa. Joudun joka aamu tyhjentämään vähintään sata roskapostia pois koneeltani. Osoitteen vaihto auttaisi, mutta sitä en työni vuoksi voi vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 13:31

Jos olet osallistunut kilpailuihin tai mielipidekyselyihin netin välityksellä, ja jättänyt sähköpostiosoitteesi heille, tulet taatusti saamaan jatkossa paljon postia.