Kevään korvalla kukkaystäväville : Mikä ja missä on maailman suurin kukkapuutarha. Siellä kasvaa 4,5 milj.kukkasta,n.500 lajia?

Puutarha kasvihuoneet on nimetty maan kuninkaallisten mukaan.

Avainsanat: tämä ei avainsanoja tarvinne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 07:07

Suurin ja kaunein

Hollannin kuuluisin kukkapuutarha Keukenhof Lissen pikkukaupungissa täyttää tänä vuonna 60 vuotta.

Keukenhofin kukkapuutarha on Hollannin suosituin nähtävyys. Vuodesta 1949 yhteensä noin 44 miljoonaa kävijää.
Maailman laajin sipulikukkapuutarha. 32 hehtaaria, 15 km kävelypolkuja.
Aukioloaika 2009: ma–su 19.3.–21.5. klo 8.00–19.30.
Pääsymaksu: aikuiset 13,50 euroa.
Bussi 58 Amsterdamin lentokentältä suoraan. Edestakainen bussilippu ja pääsymaksu aikuiselta 20 euroa.
Pyöränvuokraus 8,50 euroa päivä.

Kysyjän kommentti

Laulaisin Sinulle "On tulppaaneitä tulvillaan iloinen Amsterdam ..."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 06:32

Mutu tuntuma Hollanti,Amsterdam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 09:09

Se on juuri se mihin menisin tutustumaan jos koskaan pääsen Hollantiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 10:09

eka kerran näin ne puutarhat lentokoneen ikkunasta ennen laskeutumista Schipholin kentälle , olipas aivan upea näky.
Alankomaissahan ne puutarhat ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:26

Hollanti.

Lähteet:
itse käynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 13:42

Hollannissa kukka loistoa riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 16:00

Kyllä sinne Keukenhofiin pitäisi vielä päästä.