Mitä tarkoitaa työsulku?

Miksi työnantajat haluaa työsulkua, sehän on vaan niille haitaksi jos työntekijät ovat poissa työpaikalta. Lakon ymmärrän, mutta mitä tuo työsulku tarkoittaa?

Avainsanat: lakko työsulku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2010 - 01:04

Työsulku on työnantajapuolen painostuskeino työtaistelun aikana, kun tietyllä ammattialalla ollaan sopimuksettomassa tilassa. Työsulku tarkoittaa sitä, että työnantajat estävät tietyn alan ammattiliittoon kuuluvia työntekijöitä pääsemästä työhön ja keskeyttävät heidän palkanmaksunsa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2010 - 22:20

Työsulku on työnantajapuolen painostuskeino työtaistelun aikana, kun tietyllä ammattialalla ollaan sopimuksettomassa tilassa. Työsulku tarkoittaa sitä, että työnantajat estävät tietyn alan ammattiliittoon kuuluvia työntekijöitä pääsemästä työhön ja keskeyttävät heidän palkanmaksunsa.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 22:24

Vähäviisas taas viisasti uutisen sekavan annin minullekin lyhyesti. Kiitos siitä.

Lähteet:
kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 22:28

Vähäviisaalla oikea vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 23:22

Vähäviisas tuntuu olevan viisaampi kuin vähäviisas. Näin tuo asia menee lyhyesti ja ytimekkäästi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2010 - 08:56

Voi, sen vain sanon että minunkin pomoni voisi laittaa työsulun päälle. Palkkaahan se ei muutenkaan maksa kotitöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 12:40

Työsulku on työnantajan painostuskeino.
Itse en oikein hyväksy lakkoilua, kun maa on taantumassa. Olisivat iloisia, että on työpaikka, mihin mennä.

Lähteet:
Media