Tietokoneasiantuntijat, apua!

Olen onnistunut muuttamaan koneeni Windowsin käyttökielen ruotsiksi mutta saanko mitenkään koko koneen kieltä, eli heti alussa tulevasta Tervetuloa lähtien muutettua ruotsin kielelle?

Lisätty: 26.04.2010 - 10:40

Kiitos neuvoista mutta nuo olen jo tehnyt. Ne muuttavat käyttökielen mutta eivät tietokoneen ulkonäköä. Tarkoitin siis tietokoneen ulkonäössä olevaa kieltä, ei yhtään sanaa suomeksi näkyvissä vaan ruotsiksi, esim. nappula "SAMMUTA" pitäisi olla "STÄNGD" jne. Sitä tuskin saa vaihdettua vai mitä olette mieltä?

Avainsanat: på svenska tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2010 - 10:07

esim. recovery levyllä voi asennuksen tehdä uudelleen ja valita kielen.

tai:
Syöttökielen lisääminen
Voit muokata asiakirjoja useilla kielillä vaihtamalla kirjoituskieltä (syöttökieltä). Windows sisältää syöttökielet, mutta ne on lisättävä kieliluetteloon, jotta niitä voitaisiin käyttää.
Avaa Aluekohtaiset ja kieliasetukset napsauttamalla tätä.
Valitse Näppäimistöt ja kielet-välilehdestä Muuta näppäimistöt.
Kohdassa Asennetut palvelut valitse Lisää.
Kaksoisnapsauta lisättävää kieltä, kaksoisnapsauta lisättäviä tekstipalveluja, valitse lisättävät tekstipalvelut ja valitse sitten OK. ( windowsin ohje ja tuki)

Lisätty: 28.04.2010 - 07:00

kieli olisi pitänyt valita asennettaessa käyttöjärjestelmää,

tai sitten otat varmuuskopiot, ja omalla riskilläsi kokeile tätä ohjelmaa ja ohjetta:
neko.1g.fi/ohje/Windows_7-vi...zator.html

Kysyjän kommentti

Kiitos, niin olisi pitänyt valita. Ehdotinkin jo tädilleni, että ostaa Ruotsista uuden koneen. Pääsee helpommalla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 14:38

Suurin piirtein näin Vistassa tai Win7:ssa (mulla on XP-joten en ole ihan varma noiden tekstien nimistä):
Avaa ohjauspaneeli (vasemmalta alhaalta käynnistä (=eli 'start') -nappulasta.
Sieltä valitse 'Päivämäärä, aika-, alue- ja kieliasetukset'.
Valitse 'Aluekohtaiset- ja kieliasetukset'.
Valitse välilehti 'Näppäimistö ja kielet'.
Valitse haluamasi kieli.
(Jos kielitiedostoa ei ole valmiina, voi samalla ladata sen.)