Sanovat, että kala kasvattaa aivoja. Liekö tuo totta lainkaan?

Voipi olla totta, mutta ei sekään ihmeitä varmaan tee.
Kymmenen kilon hauen tarvitsisin, mutta en jaksaisi syödä.

Avainsanat: aivot kala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 16:58

No justiinsa juu, pappa jos Sinä niin paljon syöt kalaa kun minkäläisista määristä olet vuorokauden aikana
puhunut, niin kyllä kahdella pärekopalla saat syksyllä niitä aivojasi vakituiseen asuntoosi tuoda.
Et kyllä maininnut kasvaako viisauskin kokoon verrattuna, jos niin on, niin napsukka palsta on sitten yksin Sinun.Sivupersoonasi kysyy ja aivokopat vastaa.

Lähteet:
om mielikuvitus

Kysyjän kommentti

Aivojen koko ei ole suoraan verrannollinen niiden toimintakykyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 11:40

karvattaa vai kasvattaa .. jos kasvattaa niin uskon kyl... mut karvattaa niin epäilen suuresti ... kyl kalassa on paljon sydämmelle hyviä rasvoja ja siis miksei aivoillekkin... :)

Lisätty: 25.04.2010 - 11:41

huomasit ... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 11:43

Sanovat ainankin viisaammat,että kalansyönti ehkäisee sairastumista dementiaan.Voi pitää paikkansakkin,kun minun ätini ja isäni selvisivät tältä kamalta kohtalolta.meillä syötiin kalaa joka viikko.

Lisätty: 25.04.2010 - 19:14

Syö särkeä se kasvattaa järkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2010 - 11:50

Kuivanmaan kasvattina on kalan syönti jäänyt tosi vähäiseksi. Ei mitään vikaa, vikaa, vikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:00

Syökää kalaa, syökää kalaa. Se on terveellistä sydämelle, verisuonille ja aivoille. Mutta ei mitään elohopea-silakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:11

Omega-3 lienee se taikasana nykypäivänä. Taitaa auttaa vaivaan kuin vaivaan, kun tarpeeksi uskoo. Kalahan on terveellistä ja hauki mielestäni liian kuivaa kuitenkin, jollei voissa paista, jolloin taas epäterveellisyys iskee. Ennenkin ihmiset söivät kalaa ja kuolivat. Samoin söivät sianlihaa ja kuolivat. Ruumiillinen työ ja muutenkin rankat elinolosuhteet ja ruoka sitä mitä sattui pöytään saamaan. Energian määrä vs. kulutus, siinä kaikki, noin naisen ajatuksena, mielestäni. Kalasta ei tuu ähky ja on varmaan terveellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:33

Eihän kalan syönti aivoja kasvata, mutta kalan öljyt ovat terveellisia koko elimistölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 17:03

Niinhän sitä sanotaan, että syö särkeä se kasvattaa järkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.04.2010 - 17:32

Aivojen kokoon sillä nyt ei ole mitään merkitystä, uskon minä, mutta muistia saattaa parantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 18:34

Kasvattaa aivoja tuskin ,taitaa pikemminkin hoitaa niitä.Muisti paranee hyvistä rasvahapoista.
Verisuonet vetreytyy ja terveys senkuin lisääntyy.Onnea vaan sinne kalareissuille. Minullekkin lääkäri sanoi kerran ,syö jokapäivä kalaa ja kerran viikossa lihaa.On kuulemma oikea rytmi löytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 21:15

no ilman muuta kasvattaa
ja kun syö ne ruotoineen päivineen tulee teräviä ajatuksia
ja suoltaa piikikkäitä sanoja vai kuinka ?

kun minä olen ikäni syönnyt enemmän kuin kohtuullisesti kalaa, niin pitäisiköhän muuttaa tuo nimimerkkikin "vähäenemmänviisaaksi" ?

ei vaiskaan, sittenhän mä vasta todellisen tyhmyyteni paljastaisinkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 23:23

Sehän on terveellistä, popsitaan vain kalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 11:11

Ei särkeä vaan silakkaa,silakka päivässä kasvattaa...tukkaa B-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 14:23

ilmankos suvussamme on niin edistyksellisiä/menetyneitä ihmisiä.!Ovat rannikon asukkaita ja kala on ollut ruokana useamman kerran viikossa. Nykyään kala on jo arveluttavaa saasteiden myötä.