mikä auttaisi parhaiten hirveän kovaan kurkkukipuun? ei pysty nielaista vettä tai maitoa, kun kutkku on niin arka..?

Avainsanat: kurkkukipu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.08.2008 - 21:10

lääkäriin ja särkylääkettä suoraan suoneen. voi olla vaarallista jos ei pysty nielemään kun kuihtuu, sit tarvii mennä sairaalaan tiputukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2008 - 21:22

Kauanko kestäny, onko kurkussa valkoisia peitteitä? Voi olla angiina, kurkkupaise, tai vain viruksen aiheuttamaa. Kuin yllä vastattu; jos kovat kivut niin ensin tutkimuksiin/lääkäriin, ensiavuksi, niin kuin aiemminkin oon sanonut se vanhan kansan konstin; lämpimään veteen sulatellaan 1-2 ruokalusikallista suolaa ja kurlataan useampaan kertaan kerrallaan.

Lisätty: 27.08.2008 - 15:15

Tuliko vastauksista väliaikaista apua, vai pääsitkö lääkäriin asti jo? Ja mitä mahdollisesti todettiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 23:22

Lääkäri.
Tulehduslääke.
Suolavesi kulaus.
Juodaan läämintä teetä.
Just kuuri päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2008 - 09:08

Tätähän ei saa suositella, mutta kuumia toteja, hitaasti kurkusta alas valuttaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 23:52

Tulehdusta ei kannata hautoa kuumalla, eli ennemmin mehujäätä ja jääpaloja, kuin kuumaa, puuduttaa ja muutenkin helpottaa oloa!
Särkylääke auttaa myös kurkkukipuun, mutta jos ei mitään pysty nielemään, nestehukan riski kasvaa ja kannattaa siis hakeutua lääkärihoitoon. Mahdollista sieltä saada myös resepti nesteeseen liotettaviin kipulääkkeisiin, jotka suunniteltu juuri esim kurkkuleikkausten jälkeisiin kiputiloihin ja helpompi niellä.

Lähteet:
olen hoitsu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 12:14

Onko kurkussa valkoisia täpliä?Jos on,sinulla on Angiina ja tarvitset antibioottia.Jos kurkkukipu muuten on kestänyt viikonkin verran,joku on vialla,käänny lääkärin puoleen.Terveydellä ei kannata leikitellä.