Mistä maasta on kysymys? Singaleesit saapuivat saarelle 500v ennen ajanlaskun alkua. heidän vanavedessään saapuivat tamilit.

Lisätty: 23.04.2010 - 14:54

Aivan oikein. Kyseessä on pieni, vihreä saari. Loistorannat, ikivanha kulttuuri, upeat maisemat sekä herkullinen keittiö. Sri Lanka on jälleen nousemassa matkailijoiden suosioon.

Avainsanat: menneisyys värikäs

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 10:12

Sri Lankan suurin etninen ryhmä on Singaleesit.
He puhuvat indoarjalaiseen kieliryhmään kuuluvaa sinhalin eli singaleesin kieltä.
Kansan nimi tulee indoarjalaisesta sanasta sinhala, "leijonakansa".

Lisätty: 23.04.2010 - 12:02

Tuossa oli sana arjalainen, eikö Aatukin yrittänyt jalostaa siihen rotuun saksalaisia?

Lähteet:
Wiki

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:53

Sri Lanka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 12:08

Sri Lanka.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:57

Sri Lanka.

Singaleesit on Sri Lankan suurin etninen ryhmä. He puhuvat indoarjalaiseen kieliryhmään kuuluvaa sinhalin eli singaleesin kieltä. Singaleeseja arvioidaan olevan kaikkiaan runsas 15 miljoonaa. Sri Lankan väestöstä singaleeseja laskettiin vuoden 2001 väestönlaskennassa olevan 73,8 %, jonka mukaan Sri Lankassa heitä asuu noin 14,9 miljoonaa[1]. Kansan nimi tulee indoarjalaisesta sanasta sinhala, "leijonakansa".
Singaleesien kieli polveutuu Intiaan muuttaneiden indoarjalaisten kielestä. Singaleesien uskotaan valloittaneen Sri Lankan saaren joskus vuoden 500 eaa. tienoilla. Paikallisen legendan mukaan singaleesit polveutuvat saarelle vuosien 543–483 eaa. välillä saapuneesta prinssi Vijayasta ja hänen muutaman sadan hengen seurueestaan. Kansan historiaa on kuvattu kahdessa laajassa kronikassa: Mahavamsassa, joka on kirjoitettu noin 300-luvulla eaa. sekä Chuluvamsassa, jonka uskotaan olevan buddistimunkki Dhammakittin 1200-luvulla kirjoittama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2010 - 18:55

Sri Lankasta, tuolla hieman kuvia ko. maasta:
www.google.fi/images?hl=fi&a...CDAQsAQwAw

Lähteet:
google