Millainen on italialaisen merimiehen aamupala?

Lisätty: 23.04.2010 - 15:06

Hyviä vastauksia ja oikeita nekin. Tässä yksi: italialainen merimies kastaa foccaccia-leipää bagnoniin, joka on tomaattipohjainen anjovispata.

Avainsanat: genovassa aamiainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:46

Vanha tarina kertoo italialaisesta merimiehestä, Spaghetti nimeltään. Hän pelasti palvelustytön päivän syödessään taikinarihmoja, jotka nykyään tunnetaan spagettina.

Mahtoikohan kysyjä tarkoittaa tätä vanhaa tarinaa?

Ohessa vielä lisätietoa aiheesta.

opetus.ruokatieto.fi/Suomeks...tti/Tarina

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:50

Spagetti ja "namupala"!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 10:45

En ole ollut italialaisessa laivassa yötä että olisin nähnyt mitä syövät!
Kreikkalaisessa oli kaikennäköisiä ötököitä, että tilasin kaksi kaljaa Italiaan tullessa.
"Its your brekfast", kysyi tarjoiljapoika.
Kävin autostani kenttäkeittiön ja eloveenaa. Kannella keitin kaurapuuron ja tulivat ihmettelemään. Valistin että tämä pitää rekkamiehen tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 12:22

Tarkoitat varmaan tarinaa taikinasta, tytöstö ja merimiehestä, joka pyysi syötäväkseen niitä rihmoja joita putosi lattialle taikinan kohotessa.
Nykypäivänä se on varmaan monipuolisempi merimiehelläkin, onhan italia kuuluisa ruokamaailmoineen, mausteineen ja spaketteineen. Myös liharuoat ovat hyvät.

Lähteet:
google osin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:49

Tässä jotain Italian ruokakulttuurista:

Italialainen ruokailurytmi poikkeaa pohjoiseurooppalaisesta ruokailurytmistä. Aamupalan äärellä ei vietetä pitkää tovia, vaan italialaiset juovat aamukahvinsa nopeasti usein kahvilassa matkalla töihin. Kahvin - espresson tai cappuccinon - seurana on joko keksejä tai korkeintaan voisarvi.
Lounas syödään aikaisintaan kello 13, usein myöhemmin. Päivällinen nautitaan suomalaisittain varsin myöhään: ruokailua ei yleensä aloiteta ennen kello 19.30. On tavallista, että päivällistä ryhdytään tarjoilemaan lähempänä iltayhdeksää. Päivällinen on tärkeä yhteen kokoontumisen hetki, johon kuuluu olennaisena osana seurustelu perheen tai ystävien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2010 - 18:51

Makaronimaassa kun ollaan, niin olisikohan kulhollinen makaronia, hieman sillikalaa suolaisuutta antamaan ja hörppy hyvää valkkaria. =)