Missä maassa ja kaupungissa voit liikkua auringonpaahteessa, mutta silti mukavasti pylväskäytävien suojassa? 40 km pylväskäytäviä.

Avainsanat: labyrintti katu vanha kaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:37

Olisikohan tällä kertaa kyseessä Bologna Italiassa.
Ohessa lisätietoa historiallisesta, vanhasta kaupungista.

www.iltalehti.fi/matkailu/ma...ogna.shtml

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 10:35

Italiassa Bolognan kaupunkikuvaa hallitsevat katetut jalkakäytävät, "i portici", joita on yhteensä noin 40 kilometrin verran.
( ja Ducati moottoripyörätehtaat. latojan huomautus)

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 11:56

Bolognaa kutsutaan pylväskäytävien kaupungiksi. Siellä on yhteensä 40 kilometriä pylväskäytäviä. Italia on maan nimi.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:47

Bologna on Pohjois-Italian parhaiten säilyneitä keskiaikaisia kaupunkeja. Kaupunki koki mittavat vauriot vuoden 1944 pommituksissa, mutta on silti onnistunut säilyttämään useita renesanssin ja barokin ajan monumentteja. Kaupungissa on useita kauniita kaarikäytäviä, joiden kokonaispituus on 38 km. Bologna on myös yksi maailman ruokapääkaupungeista, josta on lähtöisin makoisa pasta Bolognese.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2010 - 18:50

Italian Bolognassa.
www.iltalehti.fi/matkailu/ma...ogna.shtml

Lähteet:
wiki