Ottaako sinua päähän,luonnon roskaaminen?

Talvenaikana ovat ihmiset kulettaneet lähimetsäämme lasipulloja ja kaikennäköistä roinaa.Roskikset on joka talon pihassa,en ymmärrä miksi tälläistä tehdään.

Avainsanat: kevät paljastaa roinan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:18

Ehdottomasti potuttaa kaikki piittaamattomuus luontoa kohtaan. Kodissani opetettiin, ettei roskia saa heittää kadulle. Lapseni olen kasvattanut kunnioittamaan luontoa. Koulussamme 70-luvulla oli opettaja, joka oli hyvin kiinnostunut luonnonsuojelusta ja häneltä sain paljon tietoa ja innostusta luonnonsuojeluun. Luonnonsuojelun tulisi olla jokaisen asia, planeettamme tuskin kauaa kestää nykymenoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 09:13

Kaikenlainen roskaaminen on ikävää, en ymmärrä miksi sitä pitää tehdä. Jätehuolto on mielestäni hyvin järjestetty ainakin kaupungissa, roskiksia löytyy, ei tarvi heittää mitään maahan. Nuoret roskaavat tosi paljon, ehkä ei ole edes kasvatettu vastuuseen.
Kun liikkuu maailmalla, muualla ei näe samaa ja kuitenkin väitetään että suomalaiset ovat siistejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:16

Kyllä ottaa päähän miksi ihmiset muuttuvat niin sottaisiksi ja huolimattomiksi. Taas peräänkuulutan sitä kasvatusta, tässäkin asiassa. Liikkuessani eri kaupungeissa ihan selvästi huomaa miten on menty alaspäin siisteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:22

Kasvatus on kaiken a ja o. Herää kuitenkin kysymys: miksi nykyiset aikuisetkin roskaavat yhtä paljon? Olisikohan myös kyse asennekasvatuksesta ja sen puutteesta, myös aikuisilla?
Paljon puhuttu tarina suomalaisten siisteydestä saa yhtä omituisia piirteitä kuin paljon kehuttu suomalaisen työn laatu. Joskus totuus on tarua ihmeellisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:57

Pahimmanlaatuista joutoporukkaa kaikki luonnon raiskaajat ja roskaajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 10:00

Kyllä se ottaa ,koska näkee tämän tästä rumasti roskattuja paikkoja.Tampereelle mentiin matkalla huomasin ,että eipä ole noudatettu sitä sanaa : ET PIDÄ SUOMI SIISTINÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 11:48

Ottaa todella päähän, televisiossa pyöri joku vuosi sitten mainos, jossa vanha pariskunta ajeli autolla ja nainen aukaisi karamellin ja eikun paperi auton ikkunasta ulos, meinasin räjähtää mainostajalle.
Totetutan sitä, että roska päivässä, nyppäsen sen pois jos sattuu eteeni. Suututtaa luonnon raskaaminen ja kysessä on useimmiten aikuiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:45

Kyllä ottaa raskaasti aivoon.
Nyt kun lumet ovat lähteneet sulamaan, talven roskat paljastuvat esiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:50

Ihmettelen tänä päivänä vielä, tapahtuu roskien ja ongelmajätteitten heittelyä sinne sun tänne.Asun itse soraisen pienen kärrytien päässä maaseudulla.Aina keväisin ja kesän aikana, joku aivopimahtanut ajaa autollaan tätä tietä pitkin yli puolenvälin,siivottuaan autotalliaan ja alakertaansa.
Heittelee luontoon kaikenlaista roinaa ,jääkaapit, televisiot,polkupyörät,peltejä,rikkimenneet peilit yms...Ei vielä ole jäänyt kiinni.Kuitenkin pikitietä on hyvä ajaa, että luulisi vievän kaupungin varikolle ,siellä monta lavaa odottaa jämiä.Mihin vapaasti saa laittaa.Meneevät jatko käsittelyyn.Täällä luonnon elukat teloo itseensä niihin .Luonto jos roskaa itse itseensä ne kuuluu sinne ja maatuuvat pois.Ei heru minulta sympatiaa, jätteiten heittelijöitä kohtaan.Äly hoi älä jätä.Voisihan sillä päällä vähän ajatellakkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2010 - 13:53

Ottaa päähän ja kovasti. Ihan kuin kaatopaikalla kävelisi tuolla lenkkeillessäänkin. Joka paikassa älyttömästi roskaa, pulloa, purnukkaa, paperia, tyhjiä röökiaskeja, ym.ym, menisi päivä jos alkaisi luettelemaan mitä kaikkea tuolla kävellessään näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 19:26

Ihmisistä on tullut niin huolimattomia että ei paljon kiinnoata minne jätteet jää ja lapset oppii valitettavasti samoille tavoille. Jätemäärä ja huolimattomuus lisääntyy. Mikäli ei oikeaa paikkaa tiedä niin pitäköön kotonaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2010 - 07:58

lumien lähdettyä paljastuu taas monta surkeaa tarinaa ja 'kaatopaikkaa',

hankala ilmiö muuten on, että ilmeisesti roskan viereen on helppo heittää roska, jos jossain tien penkalla on hylätty akku, viikon päästä siinä on kuusi akkua ja jääkaapi ... kahden viikon päästä kaatopaikka

ihan niinkuin jokun muun tekemä rötös antaisi ihmiselle oikeuden rötöstellä samalla tavalla