Kunnon kansalaisena lajittelet varmaan bio-jätteeen, millaisessa nyytissä kuljetat sen keittiöstä pois?

Haiskahtaako koskaan

Avainsanat: biojätepussi(avainsana ei ehkä oikea joidenkin mielestä mutta kotitalous riittää)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 13:24

Lajittelupussit ovat kovassa käytössä, ihan päivittäin vien roskia roskiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta, niin minäkin teen, ei ihan joka päivä vie jätteitä, mutta joka toinen päivä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 05:52

Meillä on biojätteelle oma astia jossa viemme sen myös kompostiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 05:56

Meidän perheen biojätteet kulkeutuvat pihaoskikseen kyseiselle jätteelle tarkoitetuissa pusseissa ja niistäkin mieluiten biohajoavissa "muovissa" koska ne kestävät paperisia paremmin esim. suodatinpusseja. Silloin kun ei ole saatavilla biopusseja kietaisemme niihin kuuluvat roskat sanomalehteen ennen pihalle menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 06:07

meillä on kannelinen ämpäri , joka täyttyykin yllättävän nopsaan...melkein päivittäin ne sit viedään komppariin pihan perälle....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 07:55

Töissä meillä lajitellaan, kun on astiat ja sopivat tilat isossa jätekatoksessa. Täytyy tunnustaa, että kotona ei. Kaikki menee samaan paitsi ei nyt lasitavara eikä ongelmajäte tietenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 08:02

meillä on tällainen 'jätevalistunut' ympäristö ja jätteet lajitellaan kuuteen eri roskalaatikkoon

biojätteet kerätään koton kompostoituviin muovipusseihin joissa ne on siistiä viedä laatikolle, siellä käydään päivittäin joten ei ne hajuhaitat pääse kovin kummosiksi kasvamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 08:08

Käytössä on tuollaiset lajittelupussit. Ei tuotakaan vielä ole kovin kauan käytetty yleisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:38

Mökillä viedään laskiämpärillä kompostoriin ja kaupungissa aiemmin käytin paperipusseja, mutta nykyisten biopussien tultua olen käyttänyt niitä. Jos jostain syystä joudun kaupassa ostamaan kantokassin, niin ostan useimmiten paperisen tai biopussin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2010 - 14:01

Kaupasta ostettuihin biopusseihin mätän biojätteet ja vien tarpeen vaatiessa biojäteastiaan pihalle. Ei niitä kauaa voi sisätiloissa kerätä kun alkaa haiskahtamaan. Kaipaisinkin pienempiä biojätepusseja. Meidän kaupassa ei näytä ihan pieniä olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 19:30

Kaupasta ostettussa biojätepussissa varmuudeksi ämpärissä ettei ole pitkin porraskäytävää jos pussi hajoaa. Muut jätteet ao. keräyslaatikoihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2010 - 18:34

Ilman muuta. Meidän kylällä ei ole vielä lajittelua ja kyllä minä heitän kaiken mahdollisen, en tietenkään lasia ym. sellaista minkä voi viedä omiin keräilypisteisiinsä, k-kaupan tai Prisman muovipusseissa roskalaatikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 19:43

keittiössä se tulee laitettua joko roskapussiin ( muoviseen) jonka sitten tyhjään pihalla bioastiaan jossa biopussi. tai sitten taittelen sanomalehdestä ( ei mainoslehteä ) pussukan johon kerään biojätteet. sen voi sitten viskata sellaisenaan bioastiaan, kunhan ei ole senttitolkulla "seinänpaksuutta" nyssykässä. biopussia en laita keittiön astiaan koska rupeaa toimimaan heti kun sinne jotaan pistää - eli tulee märäksi. tarpeeksi kauan purkissa niin hajoo kun yrittää irrottaa.