Olin toissa yönä yövuorossa ja nyt uskallan julkaista tämän, kun iltalehtikin jo kirjoittaa. Oudot ovat tunteeni

niin kuin varmaan arvaattekin. Kovasti mietityttää, kun siellä joutuu ulkona kulkemaan yöllä yksin esim. kotihälytyksiä hoitamassa.
www.iltalehti.fi/uutiset/201...7_uu.shtml

Lisätty: 22.04.2010 - 15:34

Hoivakoti on samassa pihapiirissä missä tuo sattui. Keväisin ja kesäisin niitä hiippareita liikkuu, mutta tämä oli ensimmäinen kerta, että sattuu tällaista.

Avainsanat: arvaamaton väkivalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 16:21

Sitä sattuu sydänmaillakin näköjään jo kaikkea, ei sitä paljon voi tehdä mitään,kun ei edeltä arvaa.
Pelottavaahan se on, ainakin jonkin aikaa.

Lähteet:
itse omasta päästä

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta kaikille. Tekijä on edelleenkin tuntematon. Toivottavasti juttu selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 15:29

Varmaan ! Minua varmaan pelottaisi liikkua yksin yöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 15:39

Sinäkö veit puukotetulle lehden?
Liki neljäkymmentä votta sitten oli toisin. Heräsin kun yöllä joku raplas lukkoani porraskäytävässä. Avasin oven ja oli hölmistynyt ympäripäissään oleva mies edessäni ja väitti että olen heillä.
Koetin saada selvää hänen osoitteestaan, mutta ei muistanut. Komensin ukon sohvalle nukkumaan että muistellaan huomenna. Aamulla keitin kahvin ja herätin vieraan kahville kun en halunnut jättää asuntooni sillä menin töihin.
Oli ylen hämmästynyt palvelusta ja paikasta. Kerroin yön tapahtumat ja vieras poistui anteeksi pyydellen.
Asui viereisessä talossa samaisessa kerroksessa. Oli vähän nolona kun myöhemmin aina tavatessamme tervehdin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2010 - 16:01

Kamalia juttuja nuo tuollaiset. Miten olisi, onko teillä mahdollisuus pippurisumutteisiin? Niillä saa ainakin lisäaikaa juosta karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 16:20

nyt tämä juttu ja just luin , kun rullaattori vanhus ryöstettiin vain vaivaisen satasen takia .. näinä päivinä on vanhukset aivan turvattomia .. he kun ovat puolustuskyvyttymöiä ja niin helppoja uhreja .. huumetyypit niit tekee plus muut rötöstelejijät , mut ei aina , kyllä oli tuol lehdes juttua et pikkupokakin ryöstettiin oman koulun pihalla , kun isommat halus hänen viikorahat , jot nuorena ne pahanteot on opeteltava näköjään..... kyllä minuu oikeisti pelottaa olla tungoksissa .. ym paikois , joissa on paljon ihmisiä , tuol meitin kyläkaupallakin oli 5 romanialaista .. ja hiukan minuu hymyilytti, kun myyjä pälyili hyllyjen takana .. en kauaa jäänyt seuraamaan poikien tekosia .. kun yksin siel kaupas olin .. tai oli siel muitakin asiakkaita , mut ei ollut isäntää mukana , jot mist noistakaan tietä , mitä tekevät , jos ei anna mitä he pyytävät , noo-oo käteistä ei minulla just koskaan olekkaan mukana .. no heitin konstit niin moninaisia ... niistä jo paljon kirjoiteltukkin... tie sit vaix ois ollut lehdes , et keski-ikänen nainen löydettiin kaupanpihast puukotettuna .. huii kauhistus , jot rivaksti juoksin autolle ja läksin kotia kohti ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 20:01

Surullista luettavaa iltalehden juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 00:11

Kaikkea sitä joutuu lukemaan.
Muutama vuosi aikaa Turussa Varissuolla kävi tapaus.
Mies oli menossa naapuriin valittamaan metelinpidosta kerrostalossa. Naapuri avasi oven ja mies puukotti naapurin. Henki häneltä lähti.
Näitä valitettavia tapauksia esiintyy toisinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:11

Jos kerrostalossa metelöidään, ei nykyään todellakaan uskalla mennä soittamaan ovikelloa ja pyytämään hiljaisuutta, ei tiedä mitä vastassa on. Niinpä Helsingissäkin voi soittaa suoraan poliisille jos häirintä on pitkäkestoista eikä ota loppuakseen. Aiemmin oli ohje niin että ensin otetaan yhteyttä häiritsijään ja jos ei auta, sitten muut toimenpiteet.
Kaikenlainen rikollisuus lisääntyy, mutta kiinnitin huomiota siihen että ko. asunnon ovi oli lukitsematta, miksihän? Toki sisälle pääsee jos haluaa vaikka ovi on lukossakin.
Romanilaiset kerjäläiset ovat tehneet iskuja kauppoihin, keskellä Helsinkiä, sellaisiin joissa on vähän henkilökuntaa. (Lähettiläänsä paheksuu kun maanmiehiään otetaan esille mediassa negatiivisessa merkityksessä).
Joka tapauksessa isoilla paikkakunnilla on turvallisempaa asua kerrostalossa kuin rivi-tai omakotitaloissa.