Ketkä "jutteli kahren kesken" tappamisesta?

Avainsanat: jutteli kahren kesken

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 09:26

Toinen uhkas "naira" sen komian lesken.

Kysyjän kommentti

Himo näköjään saa aikaan ihmetekoja!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 09:23

Isontalon Antti ja Rannanjärvi juttelivat kahren kesken Kauhavan ruman vallesmannin taposta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:23

Isontalon Antti ja Rannanjärvi

vallesmanni piti saada lautoihin ja leski hoitoon ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:28

Isontalon Antti Ja Rannanjärvi sellaisia puhelivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:53

Kyllä Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne juttelivat kahren kessken tapa sinä kauhavan ruma vallesmanni niin minä nain sen komean lesken ...................

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 10:39

Antti Isotalo ja Antti Rannanjärvi.
Laulun sanoista voidaan päätellä, että rumakin mies saa komean naisen, jos edustaa virkakuntaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2010 - 10:44

Nuo hurjathan ne olivat:
www.youtube.com/watch?v=YFwmwxLfefk

Lähteet:
youtube

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 11:22

No, Isontalon Antti ja Rannanjärvihän ne olivat.

Tässä eka versio:

Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken. (2x)
Tapa sinä Kauhavan ruma vallesmanni niin minä nain sen komian lesken. (2x)

Ensin ne portahat särjettiin ja sitten vasta muuri. (2x)
Isoo-Antti se erellä kulki, joka joukosta oli suurin. (2x)

Isontalon Antti oli ensimmäinen ja Rannanjärvi oli toinen. (2x)
Pukkilan Jaska se Kauhavalta oli kolmas samanmoinen. (2x)

Sitten on piru, sano Rannanjärvi, jos minä miestä pelkään! (2x)
Tervaskannolla kuonon päähän ja teräksellä pitkin selkää. (2x)

Vaasan veri ei vapise eikä Kauhavan rauta ruostu. (2x)
Niskasta kiinni ja puukolla selkään, jollei se muuten suostu. (2x)

"Hypi, hypi, hypi!", sano Rannanjärvi, kun tanssitti orittansa. (2x)
Taasen on lähtenyt koijaripoika tuolta köyhästä koristansa. (2x)

Ei saa laulaa Rannanjärvestä, Rannanjärvi on kuollut. (2x)
Rannanjärven hauralle on marmoripatsas tuotu. (2x)

Tässä toinen:

Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken (2x)

Iske sinä Kauhavan ruma vallesmanni niin ollaan sitten kolomen kesken, hei
Iske sinä Kauhavan ruma vallesmanni niin ollaan sitten kolomen kesken

Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne oli puukkojunkkareita (2x)

Niin historia väittää, mutta minä satun tietään, et ne oli vaan rumia jätkiä, hei
Historia väittää, mutta minä satun tietään, et ne oli vaan rumia jätkiä

Isontalon Antti oli ensimmäinen ja Rannanjärvi oli toinen (2x)

Sittemmin Suomessa urpojen määrä on ollukki helevetin moinen, hei
Sittemmin Suomessa urpojen määrä on ollukki helevetin moinen

Ei saa laulaa Rannanjärvestä, Rannanjärvi oli hintti (2x)

Sivarin käyny ja pitkätukka kun ei sille maistunu intti (2x)
Intti intti-ti-ti, ti-ti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 12:00

Justus on pitkän vastauksen kirjoittanut, huh huh. Muistanet ulkoa näin pitkän laulun, en minä vain, vaikka tiedän, että tämä on vanha rallilaulu Antti Isotalosta ja Antti Rannanjärvestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 12:24

sirkkaliisa noit sanoja voi myöskin kopioida ja sit liittää , mutta onhan justus hyvä muistinen immeinen varmaankin, jot omast pääst nuo sanat on kirjoitanut.. kait ..itse turvaudun kopioon , jos pitäis koko laulu muistaa....ja vastauksia tulikin yllinkyllin...joten olen aikaisemmin vastanneiden kans ihan samaa mieltä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 14:23

No jot niitähä on paljo miehiä ku on noist jutelleet suomes mut kaks on vaa suuren yleisön tiijos....;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2010 - 14:47

Pohjanmaan poikii ne olivat jotka noin levottomia juttelivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 14:13

Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne juttelin kaharen kesken.